گوگل بر اساس چه پارامترهایی یک وب سایت را با کیفیت تلقی می کند؟


شما برای آنکه بتوانید در روند کاری خود و در بازه های زمانی طولانی مدت، همواره موفق باشید، لازم است که طراحی با کیفیت ترین وب سایت موجود را نسبت به سایر رقبا در دستور کار خود قرار دهید. اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنید از لحاظ درجه ی اهمیت باید در مراحل بعدی رویکرد ذهنی شما قرار بگیرد، چرا که ممکن است شما تنها تشکیل یک وبلاگ خبری را در ذهن داشته باشید یا اینکه بخواهید یک فعالیت تجاری، اقتصادی را شروع کنید و از همه مهم تر، آنچه امروزه بسیار پر طرفدار است، شاید تمایل دارید، یک وب سایت فروشگاهی را ایجاد کنید.

همه ی این موارد در جای خود اهمیت دارند اما مهم ترین اقدامی که شما باید در مراحل اولیه ی هر نوع فعالیتی روی آن تمرکز داشته باشید این است که به فکر طراحی وب سایت کاملاً متمایز و با ویژگی های منحصر به فرد فعالیت خودتان باشید.

اگر قدم اول را در این مسیر محکم بردارید و یک وب سایتی طراحی کنید که کیفیت آن در اولویت باشد مطمئن باشید که به مرور زمان هم از لحاظ اعتماد سیل عظیمی از مردم و کاربران متعدد و هم از نظر موتورهای جستجوی گوگل در سطح بسیار بالایی قرار خواهید گرفت. کلیه متخصصین و مهندسانی که در پشت پرده ی گوگل، در حال فعالیت هستند همواره سعی کرده اند، الگوریتم هایی کاملاً هوشمند را طراحی کنند تا بتوانند وب سایت هایی را که واقعاً وقت زیادی روی آن ها صرف شده و نسبت به سایر سایت های رقبا کیفیت بالاتری دارند را به سرعت شناسایی کنند و آن ها را از لحاظ رتبه بندی در سطح و درجه ی بالاتری قرار دهند.

چه نوع وب سایت هایی با کیفیت هستند؟

از آنجایی که کلیه ی الگوریتم های گوگل توسط ربات های هوشمند عملیاتی می شوند در نتیجه جزئی ترین المان موجود در سایت شما زیر ذربین خواهد رفت و همین عوامل کوچک هستند که در یک مجموعه جمع می شوند و منجر به رشد روزافزون سایت خواهند شد. طی چند سال اخیر گوگل با معرفی الگوریتم های پاندا نشان داد که واقعاً در این مسیر برنامه ی بسیار کارآمد و پیچیده ای را جهت اجرایی کردن در ذهن دارد. چرا که با اعمال برخی تغییرات اساسی الگوریتم پاندا توانست وب سایت هایی که از لحاظ ساختار داخلی و همچنین نوع محتوا، برتر از سایرین هستند را شناسایی کند و آن ها را در SERP گوگل قرار دهد.

آنچه که در ادامه قصد پرداختن به آن را داریم این است که گوگل چه نوع وب سایت هایی را با کیفیت و بهتر از سایر سایت های موجود تلقی می کند؟ و اینکه ما به عنوان یک مدیر سایت چه اقداماتی را باید انجام دهیم تا کلیه ی المان ها و عناصر موجود در سایت با استانداردها و قواعد و همچنین الگوریتم های گوگل در تطابق و هماهنگی باشد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

این نکته را همواره به یاد داشته باشید که اگر یک وب سایت از لحاظ کیفیت محتوایی و ساختاری مورد تأیید گوگل باشد، دیگر موتورهای جستجوی موجود نیز همین نظر را خواهند داشت چرا که قواعد و استانداردهای موجود در گوگل بسیار سخت تر و پیچیده تر از yahoo یا bing هستند.

طراحی وب سایت با کیفیت

در طی چندین سال گذشته بسیاری از متخصصان و صاحبان وب سایت های مطرح جهان، تولید محتوا را یکی از رموز موفقیت خود دانسته اند و همواره این موضوع را عنوان کرده اند که آنچه میان مخاطب و مدیر یک سایت ارتباط عمیقی برقرار می کند، نوع محتوایی است که در سایت نشر داده می شود. با توجه به اهمیت این قضیه و تجربه ای که بسیاری از افراد موفق داشته اند ترجیح داده شده که جمله ی طلایی “content is king” را به عنوان یک قاعده ی کلی و در همه حال سر لوحه ی کار خود قرار دهند. مفهومی که این اصطلاح به مدیران سایت ها ارائه می دهد، این است که محتوا همیشه پادشاه است.

با این اوصاف یک سوال بسیار اساسی برای ما پیش خواهد آمد که آیا تولید محتوای با کیفیت می تواند به تنهایی منجر به رشد یک وب سایت شود؟ پاسخ به این سوال منفی است، چرا که یک محتوای عالی در پیشبرد اهداف سایت شما کافی نیست.

همان طور که در بالا نیز ذکر شد تولید محتوا تنها یکی از پارامترهای گسترش دهنده ی سایت شماست که از لحاظ درجه ی اهمیت در بالاترین رتبه نسبت به سایر اقدامات قرار دارد. گوگل زمانی یک سایت را در رتبه بندی نسبت به سایرین در رده ی بالایی قرار خواهد داد که عوامل مختلف در کنار یکدیگر به شکلی کامل در یک سایت مهیا باشند، درست مانند یک پازل که تکه های ناهمسان با قرار گرفتن در جای صحیح خود خلق کننده ی یک تصویر زیبا می باشند. در ادامه با این عوامل تأثیرگذار بیشتر آشنا خواهیم شد، پس با ما همراه باشید.

یک وب سایت با کیفیت چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

یک وب سایت با کیفیت چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

یک وب سایت با کیفیت باید ویژگی های زیر را در خود داشته باشد :

۱- تولید محتوای منحصر به فرد

یکی از نکاتی که همواره باید به آن توجه کنیم، این است که محتواهایی را باید در سایت خود منتشر کنیم که خودمان آن ها را تهیه کرده باشیم. محتواهای منحصر به فرد دقیقاً همان چیزی هستند که مخاطب یا کاربران وب سایت با آن ارتباط بیشتری برقرار می کنند و تمایل دارند که بیشتر و گسترده تر آن را دنبال کنند. بنابراین سعی کنید در این فرآیند هیچگاه اقدام به کپی کردن محتواهای دیگر سایت ها نکنید، زیرا با این کار قطعاً منجر به سیر نزولی سایت خود خواهید شد.

۲- اقدامات مبتنی بر هر بخش سایت را به متخصص مربوطه بسپارید

تولید محتوا یک فرآیند کاملاً تخصصی و نسبتاً پیچیده است که لازم است توسط افراد واجد شرایط انجام و یا به نوعی از آن ها مشاوره گرفته شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید در مورد موضوعات پزشکی یا سلامت محتوایی را تهیه کنید قطعاً لازم است که با افراد فعال در این حوزه در جهت دریافت اطلاعات لازم مشاوره دریافت کنید.

۳- دسترسی سهل و آسان

یک وب سایت زمانی با کیفیت است که دسترسی بسیار آسان با استفاده از انواع صفحه نمایش های مختلف را فراهم کند. ممکن است در مواقعی شما دسترسی به کامپیوتر یا PC نداشته باشید و بخواهید با گوشی تلفن همراه وارد یک سایت شوید، لذا سایت باید در سیستم عامل های تلفن همراه نیز سازگاری داشته باشد.

سفارش سئو سایت؛ نتیجه تضمینی، قوی ترین نمونه کارها
مطالعه

تجربه کاربری آسان در طراحی وب سایت با کیفیت

۴- تجربه کاربری آسان

یک بازدید کننده باید بتواند در سریع ترین زمان وارد سایت شود و به آنچه که می خواهد دست پیدا کند. محتوا و ساختار چینش آن ها نباید کاربر را سردرگم کند بلکه همگی باید در یک چارچوب نظام یافته در معرض دید مخاطب قرار گیرند.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

۵- به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید

سعی کنید در کنار محتواهایی که تولید می کنید، مجموعه ای از عکس های مرتبط را نیز استفاده کنید. همچنین داشتن غلط در متون محتوا به هیچ عنوان قابل توجیه نیست چرا که اگر کاربر با چنین صحنه ای مواجه شود قطعاً روی دید و ذهنیتی که روی سایت شما دارد تأثیر منفی می گذارد. لذا همواره کلیه ی قواعد دستوری را در ماهیت نوشتاری محتوا لحاظ کنید.

۶- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

اجرای فرآیند بهینه سازی دو جنبه ی متفاوت را در ماهیت خود دارد اول آنکه محتواهای شما را در یک چارچوب قابل تشخیص بیش تر برای موتورهای جستجوی گوگل قرار می دهد و باعث می شود آنچه را کاربران در گوگل به دنبال آن هستند توسط این جستجوگرها به آن ها معرفی شوند. جنبه ی دوم آن است که همیشه محتوای سئو شده برای یک سایت عملکرد مثبتی را ارائه نمی دهد زیرا اگر محتوای سایتی که در آن فعالیت می کنید همگی سئو شده باشند ربات های گوگل براحتی تشخیص می دهند که کاربران برای شما چندان اهمیت ندارند و فقط شما می خواهید از طریق بهینه سازی بیش از حد بازدیدکننده بیش تری را جذب کنید، بنابراین در مواقعی سعی کنید که محتواهای غیر سئو شده و کاملاً کاربر محور در سایت خود قرار دهید و همواره یک تعادلی را بین محتواهای سئو شده و سئو نشده، در سایت مرجع خود رعایت کنید.

۷- بین تبلیغات و محتواهای سایت تعادل برقرار کنید

انجام تبلیغات در سایت کار بسیار خوبی است اما اجازه دهید با یک مثال این موضوع را روشن تر کنیم. فرض کنید یک فروشنده ای هستید که هیچگونه محصولی را در مغازه ی خود برای فروش ندارید و دائماً در این بین درگیر انجام تبلیغات و کسب مشتری هستید. شما اگر میلیون ها مشتری هم داشته باشید تا زمانی که چیزی برای ارائه نداشته باشید انجام تبلیغات کاری بس بیهوده است. بنابراین ابتدا سعی کنید سایت خود را از محتواهای بکر و ایده آل پر کنید و سپس دست به تبلیغات بزنید و بین این دو نیز همواره یک تعادل متقابل را برقرار کنید به این معنی که هر چقدر افزایش محتوای بیشتری داشتید به همان نسبت تبلیغات خود را نیز بیشتر کنید.

۸- سرعت بارگیری بالا

کاربر نباید بیش از حد منتظر بارگذاری کامل سایت شما شود و باید در همان ثانیه های اول پس از کلیک به سرعت وارد سایت شود. این فرآیند با استفاده از برخی تکنیک ها و افزونه های مرتبط با Seo و WordPress قابل انجام هستند.

طراحی وب سایت با کیفیت

۹- استفاده از شبکه های اجتماعی

سعی کنید همواره از کلیه ی امکانات موجود در این فضای اینترنتی گسترده به بهترین نحو استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی یکی از این امکانات هستند که شما می توانید در کنار سایت در این نوع فضاها نیز فعالیت های مضاعف مرتبط با سایت خود داشته باشید. چرا که امروزه شبکه های اجتماعی آمار بازدید بسیار بالایی دارند و می توانند شما را در فرآیند جذب کاربران و مخاطبان بیشتر کمک کنند.

۱۰- یک تعامل متقابل با کاربر بازدیدکننده داشته باشید

ساختار سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب بتواند در هر زمان نسبت به محتواهای شما اعمال نظر و عقیده داشته باشد و شما نیز لازم است در یک فضای عمومی موجود در سایت خود در میان دیدگان همه ی کاربران پاسخ آن ها را بدهید، این تعامل دو طرفه می تواند از طریق باز گذاشتن کامنت زیر هر محتوا اتفاق بیافتد و یا اینکه با تشکیل انجمن های مختلف افراد را به شرکت در آن انجمن و ارائه‌ی گفتگوی متقابل دعوت کنید. این کار چندین مزیت عمده دارد که مخاطب همواره احساس می کند که صاحب نظر است و می تواند در بهبود و پیشرفت یک مجموعه نقش داشته باشد.

۱۱- در رقابت همیشه پیش قدم باشید

داشتن روحیه ی رقابتی یکی از نکاتی است که همواره باید به آن توجه داشته باشیم چرا که اگر رقیبی نباشد قطعاً و طبیعتاً مالکان یک وب سایت تلاش خود را افزایش نمی دهند. مقوله ی طراحی سایت وردپرسی یک صحنه ی کاملاً رقابتی است و مجموعه ای در صدر قرار دارد که از لحاظ محتوا در اوج باشد، و این امر مهم تنها با سعی و تلاش شبانه روزی شما میسر خواهد شد. به عنوان یک قاعده ی کلی همیشه یادتان باشد که اگر یک شبانه روز روی سایت خود کار نکنید، رقبای شما به اندازه همین یک روز از شما پیشی خواهند گرفت و دیگر این زمان از دست رفته قابل برگشت نخواهد بود.

تقویت سئو سایت پزشکی + اصول و نکات لازم
مطالعه

طراحی یک وب سایت با کیفیت

چه نکاتی را باید در طراحی یک وب سایت با کیفیت در نظر بگیریم؟

روند کاری خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که دائماً در جهت افزایش اعتماد و اطمینان کاربر و همچنین رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها و قوانین مرتبط با گوگل باشند. در طراحی سایت حتما نباید چارچوب اولیه ی سایت خود را ایجاد کنید و سپس بگویید که کار طراحی سایت تمام شد! شما زمانی که در حال بارگذاری محتواهای خود هستید نیز به نوعی در مسیر طراحی قرار دارید بنابراین فرآیند طراحی سایت هیچگاه خاتمه ای ندارد و لازم است که همه روزه از لحاظ منابع داخلی آپدیت شوند. لذا یکسری اقدامات در خلال این طراحی وجود دارد که باید توجه زیادی به آن ها داشته باشید.

۱- محتواهای کاربرپسند تولید کنید

شما نمی توانید هر نوع محتوایی را که دلتان خواست در سایت منتشر کنید با این کار عملاً هیچ بازدید کننده ای به آمار ماهانه ی بازدید سایت شما اضافه نخواهد شد. در مرحله ی اول در حوزه ی کاری خود دغدغه ی جامعه و اکثریت مردم را شناسایی کنید، ببینید چه مطالبی همیشه به صورت علامت سوال در ذهن افراد وجود دارد. با انتخاب موضوع مورد نظر مطالبی را در تولید محتوای خود عنوان کنید که این دغدغه های رایج و به نوعی حل ناشدنی را توضیح دهد و تا حد امکان برای آن ها راهکار ارائه دهید، چنین محتواهایی قطعاً کاربرپسند خواهند بود.

در خلال این کار به هیچ عنوان کپی نکنید و اگر شک دارید که محتوای تولیدی ممکن است قبلاً توسط فرد دیگری به همین صورت نشر شده باشد می توانید از ابزار های Copyscape به منظور اطمینان از یکتا بودن مقاله ی خود مطلع شوید. گاهی اوقات از طریق این ابزار صفحات موجود در سایت خود را بررسی کنید و به محض مشاهده ی مطالب کپی سریعاً آن را حذف کنید.

۲- سایت شما باید ریسپانسیو باشد

همان حسی که از طریق صفحه دسکتاپ در مواجه با یک سایت به شما منتقل می شود، دقیقاً به همان صورت باید در صفحه ی گوشی به مخاطب منتقل شود. چیدمان محتواها در هر دو صفحه کامپیوتر و موبایل نباید خیلی متفاوت و سردرگم کننده باشد. چرا که یک کاربر ممکن است یک بار از طریق گوشی موبایل و یک بار از طریق کامپیوتر وارد سایت شما شود و نباید در هر بار ورود بین این دو صفحه تفاوت های آشکاری را مشاهده کند.

۳- مقالات و محتواهای خود را مرتب کنید

پیکربندی کلیه ی مقالات خود را از لحاظ پاراگراف بندی مرتب کنید تا کاربر بتواند راحت آن ها را بخواند. معمولاً ترجیح بر این است که هر پاراگراف حداکثر ۵ خط باشد. بنابراین استفاده از پاراگراف‌های کوچک بسیار در نظم دهی سایت شما موثر خواهد بود. کلماتی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند را بولد یا پر رنگ کنید و همچنین کلماتی که به نوعی با موضوع بحث شما مرتبط هستند را نیز می توانید رنگی کنید تا در فرصت های بعد از طریق تولید مقالات جدید آن ها را لینک دهی کنید.

۴- کلمات کلیدی پرمخاطب را انتخاب کنید

برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از پیشنهادات گوگل و عباراتی که اکثر مردم در حال سرچ روزانه هستند، استفاده کنید با این کار می توانید محتوایی تولید کنید که مردم بیشترین سرچ را در مورد آن در گوگل دارند. هر چقدر در این فرآیند سرعت بیشتری داشته باشید قطعاً بازدیدکننده ی بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

۵- تبلیغاتی که در بالای صفحه ی سایت خود دارید را کم تر کنید

به طور کلی گوگل وب سایت هایی را که بیش از اندازه از تبلیغات استفاده می کنند را کمتر در معرض دید عموم قرار می دهد و نتیجه ی آن کاهش کاربران سایت شما می باشد. اما اگر در پایان محتواهای بلند باکس های تبلیغاتی با تعداد کم بگذارید می توان گفت که گوگل آن را یک عملیات متعادل تلقی می کند و نمره ی منفی برای سایت در نظر نمی گیرد.

۶- سرعت بارگذاری صفحه اصلی سایت خود را افزایش دهید

شما می توانید با کاهش حجم صفحه اصلی، سرعت بالا آمدن سایت خود را افزایش دهید. لازم نیست که همه ی محتواهای خود را صفحه اصلی انباشته کنید بلکه این امکان وجود دارد که با گلچین کردن آن ها فقط بخشی از محتواهای پرطرفدار را در صفحه ی اول سایت خود قرار دهید و باقیمانده ی آن ها را در صفحه های داخلی بگنجانید. این عملیات هم سرعت بارگذاری سایت را افزایش می دهد و هم از شلوغی بیش از حد صفحه اول نیز جلوگیری می کند.

طراحی سایت پزشکی
مطالعه

کاربران را به صفحات فیسبوک، توییتر، اینستاگرام خود دعوت کنید

۷- کاربران را به صفحات فیسبوک، توییتر، اینستاگرام خود دعوت کنید

بخشی از انرژی خود را روی social media متمرکز کنید. مطمئن باشید در بازدید سایت شما بسیار موثر خواهد بود. دائماً مقالات جدید را به مخاطب معرفی کنید تا شما را در صفحات مجازی نیز دنبال کنند. سعی کنید عملکرد خود را به صورت چند محوری تقسیم کنید. یک بخش در سایت و بخش دیگر در صفحات مجازی که روز به روز در حال گسترده شدن هستند.

۸- نرخ پرش سایت خود را مورد بررسی قرار دهید

نرخ پرش درصد افرادی هستند که با ورود اولیه به سایت شما بدون آنکه به دیگر صفحات داخلی مراجعه کنند در همان ثانیه های ابتدایی سایت را ترک می کنند و ​یکی از متغیرهایی است که می تواند در طی یک دوره ی زمانی معین تغییر کند. شما باید در بازه های زمانی کوتاه مدت از طریق گزارش هایی که توسط گوگل ارائه می شود از نرخ پرش سایت خود مطلع شوید تا بتوانید اقدامات بعدی خود را بر اساس این اطلاعات بدست آمده تنظیم کنید. اگر این نرخ پرش کاهشی بود نشان می دهد که شما عملکرد خوبی را در سئو سایت خود داشته اید و اگر این نرخ پرش کاهشی بود، در سئو سایت هملکرد بهتری داشته اید.

۹- سایت های مطرح و نمونه را دنبال کنید

بسیاری از سایت های بزرگ و شناخته شده یک مسیر چندین ساله را تا رسیدن به این مرحله ی ارزشمند طی کرده اند و در این دوره ی پر فراز و نشیب روش ها و متدهای گوناگونی را در جهت پیشرفت خود بکار گرفته اند و با کوله باری از تجربه همواره در حال گسترش دادن روزافزون سایت خود هستند. شما می توانید از طریق ارتباطات متعددی که با این مجموعه ها دارید، از تجارب و رهنمودهای آن ها استفاده کنید. حتی اگر این کار برایتان مقدور نیست تنها می توانید با ملاحظه ی هر روزه ی وب سایت آن ها و اینکه چه تغییرات دوره ای را در سایت ایجاد می کنند، نکات ریزی را برداشت کنید و در اصل آموزش ببینید.

۱۰- همواره وب سایت خود را بدون spam نگه دارید

آخرین مرحله ای که در مورد یک وب سایت ارجحیت دارد این است که بدون spam یا هرزنامه باشند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که وب سایت های مطرح به صورت ناخواسته مرتکب می شوند و ممکن است به دلیل مشغله‌های کاری فرصت انجام آن را نداشته باشند این است که کامنت های هر مقاله را تعدیل نمی کنند. لذا پیگیری نکردن این قضیه باعث می شود تا پایین هر مقاله سیل عظیمی از کامنت های غیر مرتبط وجود داشته باشد که تجربه ی خوبی برای یک سایت نیست. همیشه لازم است تا وب سایت های خود را از لحاظ بروز رسانی نرم افزارهای داخلی آپدیت کنید و همچنین کلیه spam ها و نظرات نامناسب را از وب سایت خود حذف کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین پارامترهایی که لازم است در خلال طراحی سایت به آن ها توجه کنید را آورده ایم، قطعاً با انجام آن ها هم از لحاظ رتبه بندی در گوگل و هم از نظر افزایش تعداد کاربران در وضعیت بسیار بهتری قرار خواهید گرفت.

یاس وب ارائه دهنده خدمات طراحی و سئو سایت مطابق با اصول استاندارد جهانی

عرصه ی جهانی طراحی سایت روز به روز در حال گسترش است و در این حوزه نوابغی در دنیا وجود دارند که دائماً متدها و روش های متنوعی را جهت پرورش هر نوع سایت در مقاله های متعدد چاپ و در معرض استفاده ی عموم قرار می دهند. شرکت یاس وب به واسطه ی نیروی کاردان و متبحر خود در حال مکاتبه و تبادل اطلاعات می باشد تا بتواند بروزترین تکنیک ها را خلق و آن ها را در خدمت مشتریان این مرز و بوم قرار دهد. تیم یاس وب توسط شما انتخاب خواهد شد چرا که اطمینان داریم مسیری که در پیش گرفته ایم دقیقاً همان نتیجه ای را برای شما دارد که از مدت ها قبل به عنوان هدف، آن ها را ترسیم کرده اید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *