مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت ۲)

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد 225 اصطلاح تخصصی سئو ! (قسمت 2)

( مرتب سازی بر اساس حروف انگلیسی )

G | H | I | J | K | L | M | N | O | P

G

 

۷۶- به روز رسانی الگوریتم کبوتر (Google Pigeon Update)

این الگوریتم تنها برای Google نیست و اصطلاحی است که در صنعت سئو مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یک به روز رسانی قابل توجه بود که توسط موتور جستجوی Google برای اولین بار در تاریخ ۲۴ جولای سال ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفت و هدف از استفاده این الگوریتم را می توان بهبود دقت و ارتباط جستجوی محلی دانست. با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سنتی که در موتور جستجو Google مورد استفاده بود، این به روز رسانی باعث شد تا فاصله و مکان یابی به پارامترهای رتبه بندی این موتور جستجو افزوده شود.

۷۷- مغز رتبه بندی (Google RankBrain)

به تغییر عمده ای گفته می شود که توسط الگوریتم Google به صورت رسمی در اکتبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. هدف از آن چه بود؟ در واقع این الگوریتم در ماه های قبل نیز آزمایش شده بود و با استفاده از این الگوریتم، موتور جستجوی Google توانست یادگیری ماشین را به الگوریتم های خود اضافه کند. در واقع این الگوریتم به نوعی سومین سیگنال مهمی است که برای رتبه بندی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. در ژوئن سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی مشخص شد که این الگوریتم در هر جستجوی انجام شده نقش داشته و در رتبه بندی تاثیرگذار خواهد بود.

۷۸- گوگل سندباکس (Google Sandbox)

به عنوان یک دوره انتظار شناخته می شود که توسط Google تئوریزه شده است ولی توسط این موتور جستجو هیچ گاه تایید نشده است. در واقع وب سایت های جدید آن طور که باید، نتایج مربوط به تلاش هایی که در زمینه بهینه سازی می کنند را نمی گیرند و به طور معمول می توان گفت که این مسئله می تواند تاثیر بسیار زیادی در اغلب سایت های جدید داشته باشد که کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار می دهند تا بتوانند رتبه بهتری کسب کنند. تنها در صورتی که سایت شما بتواند اعتبار لازم را کسب کند، می توانیم بر Google Sandbox غلبه کنیم و بهترین رتبه ها را دریافت کنیم.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : گوگل سندباکس (جعبه شنی گوگل) چیست و چگونه از آن خارج شویم؟

۷۹- سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

Google Search Console را می توان به عنوان یکی از مفید ترین خدمات بهینه سازی دانست که با استفاده از آن می توانیم به نمایه های سایت دسترسی داشته باشیم. با استفاده از این ابزار می توانیم در صورتی که خطایی در سایت وجود داشته باشد را بررسی کنیم و همچنین برای بررسی سرعت سایت مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت درست اعلان ها می توانیم از سرچ کنسول استفاده کنیم.

۸۰- گوگل ترند (Google Trends)

این ابزار توسعه داده شده توسط موتور جستجوی Google می تواند برای تجسم داده ها و بررسی روند آخرین جستجو ها مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از این ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی و موضوعات جذاب برای کاربران گوگل را بیشتر مشاهده کنید.

۸۱- دستورالعمل های وب مستر (Google Webmaster)

به راهنمایی هایی گفته می شود که از سوی Google در مورد روش های بهینه سازی وب سایت و همچنین اقدامات غیر قانونی در این زمینه که می تواند در نهایت منجر شود به اقدام پنالتی شدن سایت. این دستورالعمل ها شامل :

  • وب سایت ها و صفحات وب منحصر به فردی که ارزشمند بوده و برای کاربران جذاب می باشد و تنها سئو را برای موتورهای جستجو انجام نمی دهند.
  • ترفندها و روش هایی که برای فریب کاربران مورد استفاده است و در نهایت باعث می شوند که رتبه بندی سایت شما از دید موتور جستجو ضعیف شود را انجام ندهید.

۸۲- سئو کلاه خاکستری (Gray Hat)

اصطلاح سئو کلاه خاکستری در سئو در واقع اشاره به تکنیک هایی دارد که در دستورالعمل های وب مستر گوگل پایبند می باشد و در نهایت عناصری را اضافه می کند که قوانین موتور جستجوی Google را تا حدی دور می زند و همچنین شما می توانید از این خدمات استفاده کنید.

۸۳- بلاگ نویسی کاربران (Guest Blogging)

یکی از مهم ترین و محبوب ترین تاکتیک های ایجاد لینک به شمار می رود که توسعه محتوا را شامل می شود و در سایت های دیگر در صورتی که بازگشت لینک صفحه خود انجام شود مورد استفاده می باشد. در واقع کاربرانی که برای لینک دهی به سایت شما، بلاگ نویسی می کنند.

H

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۸۴- سرتیتر (Heading)

برچسب هایی است که عنوان H1 تا H6 را بر اساس اهمیت مطالب به بخش های مختلف تفکیک می کنند. H1 را می توان به عنوان مهم ترین سرتیتر و H6 را می توان به عنوان کم اهمیت ترین سرتیتر دانست. برچسب هایی که برای عنوان استفاده میشوند باید دارای کلمه کلیدی باشند این کار باعث می شود تا سئو سایت شما با کمی بهبود همراه باشد.

۸۵- تیتر اصلی (Headline)

به تگ H1 گفته می شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و در عنوان اصلی مقالات کاربرد دارد.

۸۶- واژه های کلیدی (Head Terms)

به یک کلمه کلیدی بسیار معروف گفته می شود که حجم جستجوی بالایی دارد و رتبه بندی سئو برای آن معمولا با دشواری همراه خواهد بود. این کلمه به عنوان Head Keyword و Short-Tail نیز شناخته می شود.

۸۷- متن پنهان (Hidden Text)

به متونی گفته می شود که توسط کاربران قابلیت مشاهده نداشته باشد و همچنین در صورتی که قصد لود صفحات را با کلمات کلیدی پر تکرار داشته باشیم، از آن استفاده خواهیم کرد. این روش بر خلاف قوانینی است که Google برای مدیران سایت ها اعلام می کند. در واقع افزودن متنی به محتوای کپی شده نیز همین اصطلاح را در پی خواهد داشت. در چه صورتی متن پنهان استفاده شده است؟

  • فونت متن بسیار کوچک باشد و نمی توان آن را مطالعه کرد.
  • متن به رنگ پس زمینه باشد.
  • با استفاده از CSS ها، متن را مخفی یا از صفحه وب خارج کنید.

۸۸- الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm)

این الگوریتم به واسطه الگوریتم HITS مورد استفاده بود و در سال ۲۰۰۳ توسط Google به این موتور جستجو افزوده شد. در الگوریتم Hilltop ما می توانیم یک وضعیت بسیار خوب را از برخی از وب سایت ها داشته باشیم و یا صفحات وبی که منتشر کرده ایم را به موضوعی خاص اختصاص دهیم. این صفحات لینک به صفحات غیر مجاز نیز خواهند داشت.

۸۹- الگوریتم هیتس (HITS Algorithm)

مخفف عبارت Hyperlink-Induced Topic Search می باشد که به یک الگوریتم مربوط به تجزیه و تحلیل لینک ها می باشد که نه فقط میزان محتوا و همچنین پیوندهای ورودی، بلکه پیوندهای خروجی یک سایت را نیز ارزیابی خواهد کرد. این الگوریتم نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

معرفی 12 مورد از بهترین ابزارهای بررسی سئو رقبا
مطالعه

۹۰- صفحه اصلی (Homepage)

صفحه اول یک وب سایت که به محض ورود می توانید آن را مشاهده کنید.

۹۱- فایل های htaccess

یک فایل برای پیکربندی سرور است که برای بازنویسی و تغییر مسیر URL ها مورد استفاده قرار میگیرد.

۹۲- اچ تی ام ال (HTML)

مخفف کلمه Hypertext Markup Language می باشد و برچسب هایی با کد خاص هستند که در نهایت می توانند در بهبود بخشی اثر SEO در یک صفحه وب مورد استفاده قرار گیرند.

۹۳- HTTP

به پروتکلی گفته می شود که برای انتقال Hypertext مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتقال داده ها از سرور کامپیوتر به یکی از مرورگرهای وب مورد استفاده می باشد.

۹۴- HTTPS

به پروتکل انتقال رمز نگاری شده Hypertext گفته می شود و از یک لایه سوکت امن SSL گذر می کند تا داده های منتقل شده میان وب سایت و مرورگر به صورت رمز گذاری شده باشد. HTTPS را می توان یکی از عوامل مهم در رتبه بندی Google دانست.

۹۵- صفحه هاب (Hub Page)

به یک منبع مرکزی معتبر گفته می شود (صفحه یا مقاله) که به موضوع خاص یا کلمه کلیدی خاصی اختصاص پیدا کرده است و به صورت مداوم به روز رسانی می شود. در واقع لینک دهی به آن انجام می گردد. صفحات وب مربوط به موضوعات مرتبط پیوند داده می شوند.

I

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۹۶- لینک ورودی (Inbound Link)

به پیوندی گفته می شود که یک صفحه وب از یک وب سایت خارجی دریافت کرده باشد. در واقع اگر در موتور جستجوگر ژورنال بخواهید به نتیجه ای در Google پیوند دهید، این لینک به عنوان یک ورودی از سوی Google شناخته می شود. در صورتی که Google بخواهد به موتور جستجوی ژورنال لینک دهد، این امر به عنوان یک لینک ورودی شناخته می شود.

۹۷- ایندکس (Index)

بانک اطلاعاتی مورد استفاده برای موتورهای جستجو که از آن برای ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات جمع آوری شده در طول عملیات Crawling استفاده می شود.

پیشنهاد میشود این ویدیو را مشاهده نمایید : ثبت سایت مپ (sitemaps) در سرچ کنسول گوگل

۹۸- نمایه سازی (Indexability)

به ربات موتور جستجو گفته می شود که به راحتی می تواند یک صفحه وب جدید را تشخیص داده و به موتور خود اضافه کند.

۹۹- صفحه ایندکس شده (Indexed Page)

به یک صفحه وب گفته می شود که توسط یک Crawler پیدا شده است و به فهرست موتور جستجو اضافه می شود تا برای نمایش در نتایج جستجو جهت درخواست های مربوطه ارجاع داده شود.

۱۰۰- ساختار اطلاعات (Information Architecture)

به نحوه سازماندهی یک وب سایت و قرارگیری عناصر مختلف محتوای آن در صفحه وب گفته می شود.

۱۰۱- بازیابی اطلاعات (Information Retrieval)

به فرآیندی گفته می شود که در آن جستجوی اطلاعات برای مثال : تصاویر، ویدئو و متن از یک بانک اطلاعاتی بزرگ انجام می شود و سپس مرتبط ترین اطلاعات به کاربر نهایی ارسال خواهد شد.

۱۰۲- لینک داخلی (Internal Link)

به لینک دهی درون صفحات یک وب سایت برای ورود به صفحه ای دیگر در همان وب سایت گفته می شود.

۱۰۳- آدرس آی پی (IP Address)

به آدرسی گفته می شود که در پروتکل اینترنت، دارای اعتبار می باشند. آدرس های IP می توانند :

  • به اشتراک گذاشته شوند و دسترسی به آن ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام داده شود. در واقع یک نوع میزبان مجازی باشند.
  • اختصاصی باشند و هر وب سایت آدرس خاص خود را داشته باشد.

هیچ کدام از این دو نمونه برای سئو نمی توانند مزیت برتری به شمار روند ولی به طور کلی می توان گفت که یک IP Address اختصاصی می تواند سرعت بالاتری داشته باشد و این مسئله در بهینه سازی سایت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

J

۱۰۴- جاوا اسکریپت (Java Script)

به زبان برنامه نویسی گفته می شود که به شما امکان قرار دادن محتوا، لینک و داده های متا را می دهد و همچنین دسترسی به سایر عناصر در سایت به صورت پویا را امکان پذیر می نماید. جاوا اسکریپت می تواند باعث کاهش سرعت ایندکس شدن صفحات وب در موتور جستجو شوند که این امر برای کسانی که می خواهند از این محتوا استفاده کنند توصیه می شود. در صورتی که قصد بارگیری صفحه وب را داشته باشید، ممکن است که صفحات مربوطه با کاهش سرعت باز شوند.

K

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۱۰۵- کلمه کلیدی (Keyword)

به کلمه، کلمات یا عبارتی گفته می شود که یک متخصص سئو برای تطبیق رتبه بندی برای آنچه که کاربران جستجو می کنند، هدف قرار می دهد. در واقع کلماتی است که در صفحات وب استفاده می شود و می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا در هنگام ورود جستجوگر بتوانید به یک صفحه بیشترین ارتباط را در میان نتایج ارگانیک داشته باشید. کلمات کلیدی به عنوان بیانگر موضوعات، ایده ها و غیره به شمار می روند. این اصطلاح به عنوان عبارت کلیدی نیز شناخته می شود.

۱۰۶- کلمه کلیدی کنی بالیزیشن (Cannibalization Keyword)

به نوعی رقابت شخصی گفته می شود که چند صفحه وب برای یک جستجو در SERP انجام می دهند و باعث می شود که CTR پایین تر و کاهش نرخ تبدیل و قدرت را همراه کنیم. در واقع از یک صفحه وب تلفیقی استفاده می شود که بتواند رتبه خوبی را از دید موتورهای جستجو کسب کند.

۱۰۷- چگالی کلمه کلیدی (Keyword Density)

در بازه های زمانی مختلف یک یا چند کلمه یا عبارت در محتوای یک صفحه وب ظاهر می شود و در بهترین حالت می توان گفت که این مفهوم اثبات نشده و قدیمی می باشد. در واقع اگر یک کلمه در موتور های جستجو اهمیت داشته باشد، می توانیم به این نتیجه برسیم که تا چه حد می توانیم عملکرد خود را بهبود بخشیم. به هیچ عنوان نمی توان گفت که درصد خاصی از چگالی می تواند به رتبه بندی بهتر یک سایت از دید موتور جستجو کمک کند.

۱۰۸- جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Research)

به روندی گفته می شود که در مورد موضوعات مرتبط، اصطلاحات جستجوگر و غیره بتوانیم کلمات کلیدی که بیشتر در موتورهای جستجو مورد استفاده می باشند را به دست بیاوریم که البته این عمل به دو صورت رایگان و غیر رایگان مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۰۹- گزافه گویی کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

به طور کلی زمانی که از کلمات کلیدی بی ربط در سئو استفاده شود و یا تکرار کلمات کلیدی بیشتر از حد طبیعی باشد، می توانیم از این اصطلاح استفاده کنیم. این تاکتیک به عنوان اسپم در وبمستر گوگل شناخته می شود و در نهایت باعث می شود تا سایت با محدودیت مواجه شود و یا سایت از دید موتور جستجوی Google پنالتی شود.

برندسازی یا برندینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
مطالعه

۱۱۰- نمودار دانش (Knowledge Graph)

به عنوان یک بانک اطلاعاتی موجود در Google شناخته می شود که از آن برای کشف حقایق و اطلاعات مربوط به افراد، مکان ها و چیزهای دیگر مثل موجودیت ها مورد استفاده می باشد. در واقع موتور جستجوی Google از این صفحه در بالای درخواست های خود نمایش خواهد داد.

۱۱۱- پنل دانش (Knowledge Panel)

به کادری که در بالا یا در سمت راست دسکتاپ از صفحه یکم نتایج Google برای پاسخگویی به سوالات مربوط به جستجو استفاده می شود. این پنل می تواند شامل حقایق، اطلاعات و تمامی جواب سوالات در زمینه افراد، مکان ها و چیزهای دیگر باشد و همچنین لینک هایی که به وب سایت مرتبط در موتور جستجوی Google است.

۱۱۲- KPI

نشانگر عملکردی است که به صورت کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد و یک روش اندازه گیری برای دستیابی به اهداف و همچنین اهداف بازاریابی و تجاری با استفاده از یک روش اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

L

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۱۱۳- صفحه فرود (Landing Page)

به هر صفحه وب سایتی که برای بازدید از آن می توانید به آن وارد شوید. همچنین به یک صفحه وب مستقل گفته می شود که برای تبدیل لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : مهم ترین ویژگی های یک لندینگ پیج (صفحه فرود) خوب چیست؟

۱۱۴- نمایه سازی با معنای نهفته (Latent Semantic Indexing-LSI)

روشی است که برای بازیابی اطلاعات برای موتورهای جستجو در شناسایی زمینه های صحیح یک کلمه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع موتور جستجو با استفاده از این روش، غلط های املایی را تصحیح می کند. LSI نقش کلیدی در سئو ندارد.

۱۱۵- راهنمایی (Lead)

شخصی که ممکن است به محصولات و یا خدمات شما علاقمند باشد/ نباشد/ یک سرپرست (اپراتور) در ازای دریافت هزینه نسبت به راهنمایی به وی اقدام می کند و با آدرس ایمیل با وی در ارتباط می باشد.

۱۱۶- لینک (Link)

ارتباطی است که میان دو وب سایت ایجاد می شود و با استفاده از کدهای HTML برای پیوند کاربران به کار برده می شود. این قابلیت شما را قادر می سازد تا به وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و سایر صفحات دسترسی داشته باشد. لینک های یک سایت دارای نقش اساسی در نحوه ارزیابی و رتبه بندی سایت برای موتور جستجو را ایفا می کنند.

۱۱۷-لینک طعمه (Link Bait)

مطالبی جذاب است که در سئو سایت برای جلب نظر کاربران و همچنین جذب پیوندها از سایت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۱۸- ایجاد لینک (Link Building)

به عنوان یک فرآیند طراحی شده می باشد که در سایر وب سایت های معتبر مورد استفاده قرار می گیرد و مرتبط به سایت های دیگر می شود تا بتوانید بهبود رتبه و مشاهده جستجوی ارگانیک را داشته باشید. برای ایجاد لینک می توانید از روش های زیر استفاده کنید :

  • برای ارتباط رسانه ها، وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها و مدیران سایت ها می باشد.
  • برای جذب پیوندهای سر مقاله به صورت طبیعی و از انتشار انواع مختلفی از محتوای باکیفیت مورد استفاده قرار میگیرد.
  • شما می توانید به آن ها به عنوان محتوای حمایت شده، بررسی ها و غیره بپردازید و در وب سایت دیگر آن ها را ایجاد کنید.
  • شما می توانید در میان سایت هایی که مدیریت آن ها را انجام می دهید، پیوند دهید و از این شیوه نیز برای بهبود بهینه سازی سایت کنید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : لینک بیلدینگ چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

۱۱۹- برابری پیوند (Link Equity)

ارزش دهی برابر برای پیوند ها (لینک ها) به صورت ورودی از لحاظ ارتباط، عملکرد و غیره.

۱۲۰- مزرعه لینک (link Farm)

زمانی که برخی از سایت ها به امید آن که بتوانند افزایش مصنوعی رتبه بندی جستجو را با یکدیگر داشته باشند، از این روش استفاده می شود. معمولا از برنامه های خودکار استفاده می کنند و با استفاده از این روش در یک صفحه، لینک های غیر مرتبط را قرار می دهند. این تاکتیک به عنوان اسپم شناخته می شود و موتور جستجوی گوگل در قبال آن سیاست های جریمه ای سنگینی را در نظر گرفته است.

۱۲۱- Link Juice

اصطلاحی از عملکردی است که در عموم و یا به صورت آنلاین نباید از آن استفاده شود.

۱۲۲- نمایه لینک (Link Profile)

به پیوندهایی گفته می شود که به یک وب سایت خاص اشاره می کند. کیفیت نمایه لینک یک وب سایت بسته به نحوه دستیابی به آن و همچنین متن لینک مورد استفاده، می تواند تفاوت بسیار زیادی داشته باشد.

۱۲۳- سرعت لینک (Link Velocity)

سرعت به دست آوردن لینک های خارجی توسط یک سایت را سرعت لینک می گویند. زمانی که سرعت به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، این امر می تواند نشانه بروز اسپم باشد و همچنین در صورتی که بازاریابی غیر قانونی صورت گرفته باشد، این سرعت افزایش بسیار شدیدی را تجربه خواهد کرد.

۱۲۴- Log File

فایلی است که اطلاعات کاربران مانند آدرس IP، نوع مرورگر، سرویس دهنده اینترنت (ISP) ، زمان، صفحات مراجعه و خروج، به همراه تعداد کلیک را ضبط می کند و در اختیار وبمستر قرار خواهد داد.

۱۲۵- تجزیه و تحلیل فایل (Log File Analysis)

روند کاوش داده های موجود در یک پرونده برای ورود به سیستم در شناسایی روند ها، مدیریت سایت، ردیابی حرکت کاربران در یک سایت، جمع آوری اطلاعات و غیره برای درک بهتر رباتهای جستجو در وب مورد استفاده قرار می گیرد و برای وبمستر در ایجاد بهینه سازی بهتر کمک میکند.

۱۲۶- کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keyword)

به کلمات کلیدی چند سیلابی که بسیار خاص هستند و اغلب اوقات برای قصد خرید مورد استفاده قرار می گیرند را می توان از دیگر ویژگی های این مسئله دانست. همچنین کلمات کلیدی محبوب که جستجوی کمتری دارند و رتبه بندی سئو برای آن ها می تواند آسان تر باشد.

M

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۱۲۷- یادگیری ماشین (Machine Learning)

به عنوان زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی شناخته می شود که در آن یک سیستم با استفاده از داده ها و همچنین در طی یک فرآیند پیچیده و بدون دخالت انسان ها می تواند کار جدیدی را آموزش ببیند.

۱۲۸- اقدام دستی (Manual Action)

به مدت زمانی گفته می شود که در طی آن Google نسبت به مجازات یک سایت به صورت دستی اقدام می کند. در این شیوه، موتور جستجوی گوگل نسبت به بررسی سایت با استفاده از ابزار انسانی اقدام می کند و در صورتی که مشاهده شود که یک سایت از دستورات این موتور جستجو پیروی نکرده است، نسبت به مجازات کل آن وب سایت یا صفحات خاصی از آن وب سایت اقدام می کند. این مجازات می تواند حذف از نتایج جستجو و یا کاهش رتبه صفحه یا سایت باشد.

سئو بهتر است یا گوگل ادز؟ | مزایا و معایب هر کدام
مطالعه

۱۲۹- توضیحات متا (Meta Description)

به عنوان یک تگ در کد نویسی HTML شناخته می شود و می تواند به عنوان توصیف محتوا از یک وب سایت باشد. در الگوریتم های رتبه بندی مورد استفاده نیست ولی به عنوان قطعه ای که در نتایج جستجو ظاهر می شود شناخته می شود. استفاده از توضیحات متا به صورت جذاب در نرخ جذب مخاطب دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد.

۱۳۰- کلمه کلیدی متا (Meta Keywords)

برچسبی است که به عنوان یک کد HTML شناخته می شود و می توانیم از آن برای اضافه کردن کلمات کلیدی متعدد استفاده کنیم. در واقع استفاده از این ابزار نمی تواند در رتبه بندی بالاتر به شما کمک کند ولی به این دلیل که سوء استفاده از این تگ برای دور زدن موتورهای جستجو استفاده می شود، این موتورها از رتبه بندی بر این اساس خودداری می کنند.

۱۳۱- متا تگ ها (Meta Tags)

در واقع به عنوان یک ابزار اطلاعاتی مورد استفاده است که در توصیف محتوای یک موتور جستجو در کد HTML آن اضافه می شود. در کنار استفاده صحیح از متا تگ ها می توانیم به عنوان یکی از متداولترین انواع برچسب های متا در سئو از آن یاد کنیم.

۱۳۲- متریک (Metric)

به عنوان روشی شناخته می شود که در اندازه گیری فعالیت ها و همچنین عملکرد ها به منظور ارزیابی موفقیت یا فقدان موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد و یک نوع کارایی بسیار جذاب در SEO به شمار می رود.

N

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۱۳۳- لینک طبیعی (Natural Link)

به عنوان لینکی شناخته می شود که از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت میشود و گیرنده آن در واقع درخواست و یا پرداخت هزینه ای برای آن ندارد.

۱۳۴- بهینه سازی منفی (Negative SEO)

به عنوان روشی نادر و همچنین مخرب شناخته می شود که از تکنیک های اسپم در آن برای آسیب رساندن به رتبه یک سایت از دید موتور جستجو مورد استفاده است و معمولا توسط رقبای یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۳۵- موقعیت (Niche)

به عنوان یک بازار خاص یا حوزه کوچک کاری شناخته می شود که طرفداران محدودی هم دارد.

۱۳۶- Noarchive Tag

به عنوان یک متا تگ که به موتور جستجو بگوید که یک نسخه از این صفحه را برای خود ذخیره سازی نکند.

۱۳۷- ویژگی نوفالو (Nofollow)

یک متاتگ به شمار می رود که به موتورهای جستجو اعلام می دارد که از لینک خروجی خاصی پیروی نکنند. زمانی که یک وب سایت نمی خواهد یک لینک دنبال شود. برای مثال، زمانی که از لینک های پرداختی استفاده می کنیم، مشخصه Nofollow را باید مورد استفاده قرار دهیم.

۱۳۸- تگ Noindex

به عنوان یک برچسب متا به شمار می رود که در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و می توانیم با استفاده از آن، از ذخیره سازی یک صفحه خاص در موتور جستجوی گوگل جلوگیری کنیم.

۱۳۹- تگ Nosnippet

به عنوان یک برچسب متا شناخته می شود که به موتورهای جستجو می گوید که هیچ توضیحی را با لیست شما به نمایش نگذارد.

۱۴۰- “(not provided)”

پس از این که موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۱ به سمت جستجوی ایمن رفتند، داده هایی که با استفاده از کلمات کلیدی در Google Analytics مورد استفاده بوده اند، حذف شده و با عنوان “(not provided)” جایگزین شدند. پس اگر می خواهید بدانید که کاربران با جستجوی کدام کلمه کلیدی وارد سایت شما شده اند، این کار به طور کلی مشکل خواهد شد.

O

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 2)

۱۴۱- سئو خارجی (Off-Page SEO)

فعالیت هایی که در زمینه سئو (بهینه سازی) یک سایت، خارج از آن وب سایت انجام می شود. علاوه بر ایجاد لینک، تاکتیک های مختلف تبلیغاتی مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی با استفاده از ایمیل، بازاریابی تاثیرگذار و حتی روش های غیر آنلاین مانند تلویزیون و رادیو یا حتی بیلبورد را می توان بهینه سازی خارج از سایت دانست.

۱۴۲- سئو داخلی (On-Page SEO)

فعالیت های مربوط به بهینه سازی که در داخل یک وب سایت انجام می شود. علاوه بر استراتژی هایی مانند تولید محتوای با کیفیت ، SEO در زمینه بهینه سازی کد های HTML برای مثال متا تگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. معماری بانک اطلاعاتی به صورت حرفه ای و همچنین ساختار URL می تواند مهم ترین ویژگی های این روش از سئو به شمار می رود.

۱۴۳- جستجوی ارگانیک (Organic Search)

به لیست هایی گفته می شود که در نتایج SERP ظاهر می شوند. نتایج مربوط به جستجوی ارگانیک توسط الگوریتم های تجزیه و تحلیل از سوی موتور جستجو تحلیل شده و سپس رتبه بندی می شوند. این لیست ها طراحی می شوند تا بر اساس نتایج جستجوی ارائه شده، مناسب ترین نتیجه به کاربران ارائه داده شود.

۱۴۴- Orphan Page

به صفحات وبی گفته می شود که توسط هیچ صفحه دیگری لینک دهی نمی شوند و در اصطلاحات سئو به آن صفحات یتیم نیز گفته می شود.

۱۴۵- لینک دهی خروجی (Outbound Link)

به لینک هایی گفته می شود که بازدیدکنندگان را به یک صفحه وب دیگر پیوند می دهند و از وب سایتی که در حال حاضر در آن حضور دارند خارج خواهد کرد.

P

چه خدماتی باید در زمینه سئو انتظار داشته باشیم؟

۱۴۶- رتبه صفحه (PageRank)

با توجه به توضیحی که Google در این خصوص می دهد : رتبه صفحه معیاری برای اندازه گیری میزان اهمیت یک صفحه می باشد که بر اساس فاکتورهایی مانند پیوندهای ورودی از صفحات دیگر بیان می شود. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، هر پیوندی که از یک سایت دیگر به سایت شما داده می شود، باعث می شود تا رتبه سایت شما بهبود یابد. میزان ارزش پیوندها با یکدیگر برابر نخواهد بود و الگوریتمی به نام لری پیج که به نام بنیانگذار گوگل نیز می باشد، مسئول نمره دهی به میزان اهمیت لینک ها می باشد.

۱۴۷- سرعت صفحه (Page Speed)

به طور کلی اگر بخواهیم مدت زمان لود یک صفحه وب را در نظر بگیریم، سرعت صفحه گفته می شود که عاملی مهم در رتبه بندی سایت می باشد.

۱۴۸- پیش نمایش صفحه (Pageview)

صفحه وب برای یک سایت که در یک مرورگر بارگیری شده و به نمایش در آورده شود.

۱۴۹- جستجوی شامل هزینه (Paid Search)

تبلیغاتی که به موتورهای جستجو به ازای هر کلیک پرداخت می شود تا در نتایج جستجو در ابتدا یا انتهای صفحه اول قرار داده شوید.

۱۵۰- شبکه وبلاگ خصوصی (PBN)

به عنوان مخفف کلمه Private Blog Network شناخته می شود و معنای شبکه وبلاگ خصوصی به فارسی دارد. در واقع به عنوان یکی از روش های مانند مزرعه لینک غیر قانونی برای بهبود رتبه سایت شناخته می شود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *