طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

همه ما حداقل یک بار کلمه آموزش را در گوگل سرچ کرده ایم مانند آموزش زبان انگلیسی، آموزش آشپزی، آموزش برنامه نویسی و هزاران مورد مشابه که امروز تبدیل به یک کلمه پر سرچ شده است. اگر به فکر طراحی سایت آموزشی هستید قطعاً مسیر درست و حساب شده ای را انتخاب کرده اید. تفاوتی ندارد شما در چه حوزه ای از آموزش تخصص دارید زیرا براحتی می توانید با طراحی سایت وردپرسی در زمینه آموزش مهارت خود را به علاقمندان به حرفه خود آموزش دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

راه اندازی اینگونه وب سایت ها و مدیریت آن ها در وهله‌ی اول به عهده طراح سایت و در وهله دوم به عهده شماست. زیرا این شما هستید که با ارائه اطلاعات آموزشی سعی در جذب مخاطب خود می کنید. این شما هستید که با معلومات بروز و صحیح، فن بیان عالی، دوره های کاربردی و دیگر موارد، کاربران زیادی را به سمت استفاده از وب سایت خود می کشانید.

طراحی سایت آموزشی یکی از پروژه های بسیار معروف در زمینه طراحی سایت مشاغل می باشد که طیف زیادی از کسب و کارها را شامل می شود. در طراحی این سایت ها باید دقت کنید تا تمامی ویژگی ها، امکانات و نکات را رعایت کنید و با تیم طراحی سایت حرفه ای کار کنید تا نتیجه خوبی از هزینه هایی که می کنید بگیرید. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنایی پیدا می کنید.

طراحی سایت آموزشی یک روش ایده آل برای پرورش متخصصین آینده

فکر می کنید افرادی که در یک حرفه خاص متخصص هستند از کجا شروع کرده اند؟ پاسخ بسیار ساده است، عده کثیری از آن ها از همین وب سایت ها یا دوره های آموزشی برای شروع یادگیری استفاده کرده اند. خوشبختانه مقوله آموزش در قالب سایت از چندین سال گذشته شروع شده است و افراد برای یادگیری حتی نیاز ندارند به طور حضوری در یک کلاس چند نفری حاضر شوند. به این صورت که استاد دوره در مجموعه ای چند از انواع ویدیو سعی می کند یک سیستم بهینه و زود هضمی را برای یادگیری شما کاربران آماده کند.

بنابراین آن هایی که امروز به عنوان متخصص می شناسیم همان هایی هستند که دیروز به عنوان نوآموز به آن ها نگاه می کردیم. این آموزش ها در حال حاضر نیز با صدها طراحی سایت آموزشی ادامه می یابد تا افراد حرفه ای دیگر به جمع متخصصین آینده اضافه شوند.

چرا به طراحی سایت آموزشی نیاز داریم؟ و چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت آموزشی با هدف ارائه آموزش در زمینه های مختلف راه اندازی می شود که از نام آن قابل تشخیص است. مثلا گاهی اوقات سایت آموزشی برای تدریس های کلاسی و دبیرستان، آموزش آنلاین به شکل ورکشاپ، آموزش های علمی تخصصی و غیره طراحی می گردد.

شاید تا یک یا دو دهه پیش که اینترنت به این گستردگی وارد زندگی روزمره بشر نشده بود، طراحی و راه اندازی وب سایت چندان اهمیتی نداشت و اکثر کسب و کارها به شکل حضوری انجام می شد که طبیعتا مشکلات خاص خود را داشت و اکنون نیز دارد. اما با گسترش و جهانی شدن اینترنت و وابستگی دائمی ما به این ابزار که بسیاری از جنبه های زندگی و کاری را راحتتر کرده و به ارتباطات سرعت بخشیده، طراحی سایت به یک لازمه و عامل بقای کسب و کارها تبدیل شده است.

طراحی سایت آموزشی مخاطبان خاص خود را دارد که شامل این موارد می شود :  مدارس در مقاطع مختلف، آموزشگاه های زبان، مهدکودک ها، برگزار کننده های دوره های آموزشی، علمی و تفریحی آنلاین، تدریس خصوصی آنلاین، مشاوران کنکور، مؤسسات علمی – تحقیقاتی، مراکز فرهنگی – هنری، دانشگاه ها، گروه ها و مربیان ورزشی.

طراحی سایت وکلا
مطالعه

سایت آموزشی با رفع محدودیت مکانی و زمانی باعث شده تا همه افراد بتوانند از هر فاصله ای با مؤسسات، نهادها و سازمان های آموزشی خود در ارتباط باشند و از مرحله ثبت نام تا پرداخت و شرکت در دوره ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری کارهای لازمه را انجام دهند. در این صورت هم ارائه خدمات برای اینگونه مؤسسات راحتتر و سریعتر می شود و هم اینکه با کسب مخاطبین بیشتر، درآمد بیشتری کسب می کنند.

طراحی سایت آموزشی برای ورکشاپ ها کمک کرده تا صدور مدارک نیاز به نسخه فیزیکی نداشته باشد یا اینکه جزوات آموزشی به شکل فیزیکی و با صرف هزینه های زیاد چاپ نشوند و همه چیز به شکل الکترونیکی و آنلاین در دسترس باشد. شاید دوران کنونی کرونا بیش از پیش به کسب و کارهای مختلف مخصوصا موسسات، نهادها و سازمان های آموزشی کمک کرد تا به ارزش، اهمیت و فواید راه اندازی سایت آموزشی پی ببرند.

طراحی سایت آموزشی در جذب مخاطبان بیشتر و ارتباط سریع و مؤثر تنها گزینه است

طراحی سایت آموزشی در جذب مخاطبان بیشتر و ارتباط سریع و مؤثر تنها گزینه است

ویژگی هایی که باید در طراحی سایت آموزشی رعایت کرد کدامند؟

طراحی سایت آموزشی ویژگی های خاص خود را دارد که باید شرکت طراحی سایت به آنها توجه داشته باشد و به اندازه کافی در این زمینه حرفه ای عمل کند. ویژگی ها و امکانات سایت های آموزشی روی میزان رضایت کاربران، نرخ کلیک، درآمدزایی و رتبه گوگل تأثیرگذار است. به هر میزان ویژگی و امکانات یک وب سایت آموزشی بیشتر باشد، به همان اندازه روی میزان فعالیت حرفه ای و خدماتی که ارائه می شود حساب ویژه تری باز خواهد شد. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی هایی که باید در سایت های آموزشی قرار داد اشاره می کنیم:

  • سیستم ثبت نام : سایت های آموزشی باید بخشی داشته باشند تا کاربران پس از ورود به سایت و با شرکت در دوره های آموزشی، بتوانند ثبت نام کرده و از طریق پنل کاربری، کلیه کارها را انجام دهند.
  • پنل کاربری : یکی از مهمترین بخش هایی که در طراحی سایت آموزشی باید به آن توجه کرد، پنل کاربری است. در پنل کاربری بسته به نوع سایت آموزشی، باید اطلاعیه های مختلف در خصوص نوع و تعداد کلاس ها و زمان برگزاری، زمان برگزاری آزمون، ارتباط با اساتید، دریافت مدرک پایان دوره و غیره وجود داشته باشد.
  • درباره ما : صفحه درباره ما باید شامل اطلاعاتی مثل افتخارات آموزشی و تقدیرنامه ها، نوع فعالیت ها، سابقه و تاریخچه فعالیت، تحصیلات و افتخارات فردی دبیران، موسسین و مدیران و غیره باشد تا کاربران دقیقا بدانند موسسه آموزشی که انتخاب کرده اند چقدر در این زمینه حرفه ای عمل می کند.
  • تماس با ما : در صفحه تماس با ما باید کلیه اطلاعات تماس حتی ایمیل، شماره تلفن ثابت و موبایل که بر روی آنها حساب کاربری شبکه های اجتماعی برای پشتیبانی فعال است، درج گردد. همچنین آدرس حضوری برای کسانی که قصد دارند به شکل حضوری با محیط آموزشگاه یا موسسه آشنا شوند و روند کار را حضوری پیگیری کنند، نوشته شود.
  • گالری تصاویر : در طراحی سایت آموزشی، گالری تصاویر باید شامل تصاویری از حضور موسسه و نهاد آموزشی در مسابقات شهری و استانی یا المپیاد، کلاس دانش آموزان و امکانات، جلسه تدریس و امتحان، ورکشاپ ها و سمینارهای برگزار شده و مشابه آن باشد تا بازدیدکنندگان از این طریق بتوانند با شما ارتباط بهتری برقرار کنند.
  • اخبار : سایت آموزشی باید بخشی به نام اخبار داشته باشد تا هرگونه تغییر در شیوه برگزاری کلاس ها، دوره ها، تعرفه های جدید و غیره اطلاع رسانی شود.
  • ویدیوها : در طراحی سایت آموزشی باید دقت کرد که بخش ویدیوها فقط برای قرار دادن ویدیوهای آموزشی و علمی نیست بلکه باید ویدیوهایی از طرف دبیران و مدیران نیز جهت برقراری ارتباط بهتر قرار داده شود. ضمنا امکان مشاهده و سرچ ویدیوها برحسب تاریخ یا موضوع درس، سمینار، کنفرانس و غیره نیز وجود داشته باشد.
  • فروشگاه : برخی از موسسات و نهادهای آموزشی، کتاب ها، جزوات و نکات و یا ویدیو جلسات را برای فروش قرار می دهند تا کسانی که مایل به شرکت در دوره ها نیستند بتوانند با خرید این فایل های آموزشی از آنها استفاده کنند یا با خرید فایل های آموزشی بیشتر، عملکرد بهتری کسب کنند. لذا در طراحی سایت آموزشی بسته به هدف آموزشگاه ها و موسسات شاید لازم باشد تا بخش فروشگاه هم راه اندازی شود.
  • چت آنلاین : چت آنلاین در وب سایت کمک می کند تا حجم تماس ها بسیار کم شود و از طرفی در وقت و هزینه کاربران صرفه جویی زیادی انجام گردد. بر همین اساس لازم است تا چنین بخشی هم در طراحی سایت موسسات و نهادهای آموزشی قرار داده شود.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت آموزشی باید حاوی ویدیوها و قسمت فروشگاه باشد

طراحی سایت آموزشی باید حاوی ویدیوها و قسمت فروشگاه باشد

نکات طراحی سایت آموزشی

در کنار ویژگی ها و امکاناتی که باید در طراحی سایت آموزشی مدنظر قرار داد تا از هر لحاظ وب سایتی کاملا و کاربرپسند ساخته شود، یکسری نکات هم وجود دارند که علاوه بر کمک به سئو و بهینه سازی سایت، به بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری (UX و UI) هم کمک می کنند. در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • ریسپانسیو بودن : ریسپانسیو بودن وب سایت ها اهمیت فوق العاده زیادی دارد. در دنیای دیجیتال و مدرن امروزی اکثر کاربران از طریق گوشی موبایل و تبلت وارد وب سایت های مختلف می شوند پس لازم است سایت خود را طوری طراحی کنید که بدون هیچ مشکلی برای کاربران به نمایش در بیاید و برای مشاهده منوها و بخش های مختلف سایت نیاز به اسکرول کردن به سمت راست و چپ یا زوم کردن برای خواندن محتوا نداشته باشند.
طراحی سایت صنعتی با یاس وب، تجربه ای متفاوت و حرفه ای
مطالعه

البته اگر سیستم مدیریت محتوا را وردپرس انتخاب کرده باشید و از تم های پیش فرض استفاده کنید در غالب موارد، به شکل پیش فرض ریسپانسیو هستند. با این حال باید این مورد حتما چک شود در غیر این صورت بخش زیادی از مخاطبین از دست خواهند رفت.

  • سرعت سایت : چه کسی حاضر است وقت خود را روی سایت های کند تلف کند در صورتی که سایت هایی با سرعت بالاتر می توانند نیاز آنها را در کسری از ثانیه رفع نمایند؟ طبق بررسی های مختلف نشان داده شده که اکثر کاربران حاضر نیستند برای لود شدن یک وب سایت بیشتر از ۳ ثانیه صبر کنند، پس سرعت سایت خود را بالا ببرید که تکنیک ها و روش های خاص خود را دارد.
  • امنیت سایت : همانطور که گفتیم در طراحی سایت آموزشی بسته به نوع هدف شاید نیاز به در نظر گرفتن بخشی برای فروش محصولات باشید اما تنها زمانی می توانید امید به فروش و کسب درآمد داشته باشید که امنیت سایت و درگاه پرداختی تضمین شده باشد. این کار را با گرفتن گواهینامه SSL و افزونه های امنیتی مثل وردفنس انجام دهید.
  • رنگ بندی منوها و صفحات سایت : رنگ بندی در طراحی سایت آموزشی قانون واحدی ندارد چون گاهی اوقات سایت آموزشی برای مقاطع پیش دبستانی و دبستان است در این صورت باید رنگ های شاد همراه با تم فانتزی انتخاب شوند. اما گاهی اوقات ماهیت یک سایت آموزشی مربوط به یک کنفرانس، ورکشاپ علمی یا دوره های تخصصی است در این صورت باید نگاه حرفه ای داشته باشید. در هر صورت دقت داشته باشید که رنگ برند یا لوگو با رنگ سایت یکسان باشد.
  • گرافیک و تم جذاب سایت : سایت های آموزشی که گرافیک و تم جذابی دارند مخاطب بیشتری جذب می کنند چون مغز تصاویر را خیلی سریعتر از کلمات پردازش می کند و کاربران هم اولین موردی که با ورود به سایت به آن برخورد می کنند، گرافیک و تم بکار رفته شده است و این همان تأثیر مثبت اولیه است که در ذهن کاربر نقش می بندد.
  • طراحی حرفه ای برای منوهای سایت : با توجه به اینکه یک سایت آموزشی می تواند از بخش های مختلف تشکیل شده باشد لازم است که منوها به شکلی حرفه ای طراحی شوند تا دسترسی به بخش های مختلف برای کاربر راحت گردد. طراحی حرفه ای روی میزان رضایت کاربر و تجربه آن اثر مستقیم دارد.
  • از افراد حرفه ای استفاده کنید : حتی اگر بهترین کادر آموزشی هم داشته باشید و انواع مختلف امکانات و ویژگی ها برای سایت آموزشی خود در نظر بگیرید اما طراحی حرفه ای نداشته باشید، بیهوده است. طراحی حرفه ای فقط در چینش صحیح و جذاب بخش های مختلف سایت نیست بلکه باید همه مولفه های سایت از لحاظ سئو تأیید شده باشند و کاربر احساس کند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده است. افراد حرفه ای نه تنها موقع طراحی سایت بلکه در پیگیری های بعدی و رفع مشکلات نیز بسیار تأثیرگذار هستند.
طراحی سایت خدماتی؛ بدون محدودیت در هر شغلی که دارید
مطالعه

طراحی سایت آموزشی باید کاملا ریسپانسیو باشد

طراحی سایت آموزشی باید کاملا ریسپانسیو باشد

ارائه خدمات طراحی سایت وردپرسی حرفه ای در یاس وب

تیم یاس وب در زمینه طراحی سایت وردپرسی از بهترین و حرفه ای ترین کادر برخوردار است. هدف اصلی تیم طراحی، برنامه نویسی، سئو و بهینه سازی، تولید محتوا و گرافیک تیم ما این است که رضایت مشتریان جلب شود و بتوانند از طریق وب سایت خود به کسب و کارشان رونق ببخشند.

افرادی که در تیم یاس وب فعالیت دارند همگی سابقه کار طولانی و درخشان داشته و در تست های ورودی این مجموعه عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. رضایت کاربران و مشتریان متعدد نشانه سطح بالای فعالیت حرفه ای این مجموعه است.

ما در یاس وب نه تنها در زمینه طراحی سایت آموزشی خدمات رسانی می کنیم بلکه پس از اتمام طراحی سایت، خود را موظف به پشتیبانی دقیق و پیوسته می دانیم تا هر گونه مشکلات فنی و محتوایی در اسرع وقت رفع شوند چرا که به خوبی می دانیم نقص در وب سایت به معنای نقص در کسب و کار و کاهش درآمدزایی است.

چنانچه در مورد روند کار، هزینه ها و تعرفه ها و پکیج های مختلف طراحی سایت سؤالی دارید، همین حالا فرم مربوط به درخواست خدمات طراحی سایت را تکمیل کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و با ارائه مشاوره رایگان در خدمت شما باشند.

طراحی سایت آموزشی خود را به تیم حرفه ای و متخصص در این زمینه بسپارید.

طراحی سایت آموزشی خود را به تیم حرفه ای و متخصص در این زمینه بسپارید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *