ساخت وب سایت شخصی (راهنمای گام به گام و کاملاً کاربردی)

ساخت وب سایت شخصی (راهنمای گام به گام و کاملاً کاربردی)

حتماً تا به حال نام اشخاص معروف را در گوگل سرچ کرده‌اید. اکثر آنها یا دارای صفحات اجتماعی هستند یا اینکه به دلیل مهارت و تخصص خود ترجیح می‌دهند یک وب سایت داشته باشند. ساخت وب سایت شخصی امتیاز بالاتری نسبت به صفحات مجازی و اجتماعی دارد. چرا که سایت شما توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و از این طریق اعتبار و رسمیت بالاتری خواهید داشت.

شما به راحتی می‌توانید با داشتن یک وب سایت ایده‌آل در حرفه خود پیشرفت کنید. اگر از لحاظ علمی در یک درجه بالایی قرار دارید یا اینکه هنرمند هستید باز هم برای تکمیل کار خود پیشنهاد می‌کنیم به فکر طراحی سایت شخصی باشید. اما سوال اصلی اینجاست که برای داشتن یک سایت چه کارهایی را باید انجام دهیم و عملاً مراحل آن به صورت گام به گام به چه صورت است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم و اطلاعات کاملاً کاربردی به شما ارائه دهیم.

۱- هدف خود را مشخص کنید

در ابتدای کار از خود بپرسید که برای چه هدفی یک وب سایت شخصی طراحی می‌کنید. آیا به دنبال کسب درآمد هستید یا اینکه می‌خواهید تخصص خود و دانشی که در زمینه‌های خاص دارید با افراد مختلف به اشتراک بگذارید. آیا به جهت مهارت و خصوصیات شخصی که دارید به فکر شهرت هستید یا اینکه این وب سایت تنها عاملی است برای حرکت رو به جلوی شما؟ پاسخ به این سوالات قطعاً می‌تواند شما را مجاب کند تا تصمیم نهایی را بگیرید.

۲- ایده پردازی در ساخت وب سایت شخصی

در حیطه کاری خود و مهارتی که دارید چندین وب سایت مشابه را ببینید. قطعا شما نمی‌خواهید فعالیت آنها را تکرار کنید. پس بهتر است با ایده پردازی‌های جدید و ایده‌آل شرایطی فراهم کنید تا کاربران مشتاق حضور در وب سایت شما باشند. در نتیجه اگر ایده خاصی دارید. حتماً به طراحان و شرکت های خدمات طراحی سایت ارائه دهید تا آن را به طور کامل در وب سایت پیاده سازی کند.

۳- قالب وردپرسی مناسب انتخاب کنید

قالب‌های وردپرسی به قدری متنوع هستند که برای تمام زمینه‌های کاری طراحی و ساخت شده اند. به عنوان مثال قالب های شرکت‌های صنعتی با قالب های حوزه گردشگری، رستوران، هتل، آموزشی، ورزشی، خبری و غیره تفاوت دارد. المان‌هایی که به صورت جداگانه در هر کدام وجود دارد با یکدیگر فرق دارند. لذا شما برای ساخت وب سایت شخصی باید قالبی انتخاب کنید که مختص کار و زمینه فعالیت شما می‌باشد. طراحان خبره و با تجربه سعی می‌کنند قالب‌های وردپرسی مناسبی انتخاب کنند.

ایده پردازی در ساخت وب سایت شخصی

۴- محتواهایی که در ساخت وب سایت شخصی نیاز داریم

پیشنهاد می‌کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و محتواهایی که در صفحات مختلف سایت می‌خواهید اضافه کنید را یادداشت کنید. این محتواها راهنمای ایده‌آلی برای کاربران وب سایت و افرادی که تمایل به استفاده از سایت دارند خواهد بود. البته حجم این محتوا باید هماهنگی و سازگاری لازم با نوع هاست شما نیز داشته باشد که همه این‌ها را طراحان با یکدیگر مطابقت می‌دهند. در بخش ذیل به صورت جداگانه به شرح هر کدام می‌پردازیم.

  • صفحه اصلی

صفحه اصلی اولین صفحه‌ای است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. ما باید بهترین محتوا و عبارت‌هایی که فکر می‌کنیم برای کاربران جذاب و مناسب است اضافه کنیم. این محتواها در قالب منوها و زیر منوها و همچنین سایدبارها به طور مرتب در صفحه اصلی قرار می‌گیرند.

  • بیوگرافی

بخش بیوگرافی مهمترین قسمتی است که در ساخت وب سایت شخصی به آن نیاز داریم. کاربران شما باید بدانند که دقیقاً با چه شخصی طرف هستند و چه ویژگی‌ها و خصوصیت مهارتی دارد. طراحان سعی می‌کنند یک منوی جداگانه برای بخش بیوگرافی طراحی کنند تا شما بتوانید کامل‌ترین اطلاعات را در آن قرار دهید.

  • صفحه نمونه کارها

ساخت وب سایت شخصی شما می‌تواند یک بستر ایده‌آل برای معرفی نمونه کارهای حرفه‌ای که قبلاً انجام داده‌اید باشد. این صفحه برای افرادی که به دنبال دریافت خدمات از شما هستند فوق العاده اهمیت دارد. بنابراین تا می‌توانید تمام اقدامات و کارهایی که پیش از تاسیس وب سایت انجام داده‌اید بارگذاری کنید.

  • تصاویر و ویدیوها

قطعا برای حوزه کاری خود یکسری تصویرها و ویدیوهای مرتبط وجود دارد که هر کدام بار محتوایی بسیار بالایی دارند و می‌توانند اطلاعات ایده آلی را به مخاطبان سایت منتقل کنند. به همین دلیل سعی کنید از تصاویر زیبا و آموزنده استفاده کنید تا کاربران یک دید مثبتی نسبت به سایت داشته باشند.

  • گواهینامه‌های معتبر

تخصص و مهارتی که شما دارید همراه با گواهینامه‌ها و مدارک معتبر می‌باشد. در نتیجه بهتر است آنها را نیز در یک صفحه جداگانه در سایت خود قرار دهید و توضیح مختصری نیز در مورد آنها دهید. این کار باعث می‌شود که کاربران بهتر بتوانند از محتوای سایت شما بهره‌برداری کنند.

  • اطلاعات تماس

اطلاعات تماس نه تنها در ساخت وب سایت شخصی بلکه برای تمام وب سایت‌هایی که به نوعی مسئولیت خدمات رسانی به مشتریان را دارند اهمیت دارد. شما نمی‌توانید یک وب سایت که کاملا بی نام و نشان است را در مقابل دیدگان کاربر قرار دهید چرا که صاحب آن مشخص نیست.

محتواهایی که در ساخت وب سایت شخصی نیاز داریم

۵- سفارش سازی وب سایت شخصی

سعی کنید وب سایت خود را سفارش سازی کنید تا کاربران از وب سایت شما دور نشوند. برای این کار انجام اقدامات ذیل توصیه می‌شود:

  • انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی نگرش کاربران دارند به همین دلیل بهتر است تمام نقاط سایت از قبیل نوارهای بالایی، بخش میانی و نقاط مختلف سایت را با رنگ بندی‌های ایده آل طراحی کنید. این رنگ‌ها وب سایت شما را از حالت سادگی و یکنواختی خارج می‌کند.

  • انتخاب فونت ایده آل

تایپوگرافی نقش بسیار مهمی در زیباسازی وب سایت شخصی شما دارد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که وب سایت‌های مشابه را نگاه کنید تا ببینید از چه فونت نوشتاری برای آن استفاده شده است. برخی از فونت‌ها به قدری هنری و جذاب هستند که علی رغم خوانا بودن زیبایی خاصی را به وب سایت می‌بخشند.

  • انتخاب لوگو حرفه‌ای

برای هر حوزه کاری و حتی ساخت وب سایت شخصی طراحی لوگو فوق العاده ضروری و لازم است. برای این کار از یک تیم تخصصی حوزه گرافیک کمک گرفته می‌شود تا از این طریق بتوان یک لوگوی زیبا و هماهنگ با حوزه کاری شما آماده شود.

۶- مرحله پیش نمایش بعد از اتمام ساخت وب سایت شخصی

بعد از آنکه مراحل ساخت وب سایت شخصی به اتمام رسید حتماً یک پیش نمایش کلی انجام دهید تا ببینید که لینک خرابی وجود ندارد یا اینکه تمام صفحات به درستی کار می‌کنند یا خیر؟ حتی شما می‌توانید از یک همکار حرفه‌ای نیز درخواست دهید که مراحل کار را بررسی کند. قطعاً وجود اشکالات جزئی امری طبیعی است که در مرحله پیش نمایش می‌توان آنها را برطرف کرد.

۷- بهینه سازی وب سایت شخصی برای دستگاه‌های موبایل

بسیار از طراحان با تجربه که فرایند ساخت وب سایت شخصی را در پیش می‌گیرند می‌دانند که حدود نیمی از مخاطبان وب سایت‌های مختلف از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین وب سایت شما باید از لحاظ نوع قالب و طراحی کلی سازگاری بالایی با موبایل‌ها و تبلت‌ها داشته باشد. این کار قطعاً روی ترافیک سایت شما تاثیر می‌گذارد.

۸- انجام فرایندهای پشتیبانی سایت و سئو بعد از اتمام طراحی

بعد از آنکه مراحل ساخت وب سایت شخصی به اتمام رسید باید برنامه‌ریزی دقیقی برای پشتیبانی سایت و بعد از آن سئو سایت ترتیب داده شود. با استفاده از پکیج‌های حرفه‌ای پشتیبانی می‌توان یک وب سایت کاملاً امن با امکانات بالا و کاربردی را در فهرست نتایج گوگل داشت. در کنار این‌ها برای رشد و گسترش وب سایت و همچنین ارتقا نرخ کلیک حتماً باید از تکنیک های سئو سایت نیز استفاده شود تا بتوانید یک بهره‌برداری خوب از سایت صورت گیرد.

هزینه ساخت وب سایت شخصی

هزینه ساخت وب سایت شخصی

اینکه یک وب سایت شخصی دقیقاً چه هزینه‌ای دارد بستگی به عوامل مختلف دارد. در وهله اول باید میزان سفارش سازی آن مشخص شود. همچنین نوع قالب، نوع هاست و انرژی که برای طراحی گرافیکی سایت صرف می‌شود همگی مشخص کننده هزینه نهایی است. اما هزینه ساخت وب سایت شخصی برای شرکت‌های رسمی بر اساس تعرفه مشخص شده می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید با کمترین قیمت یک وب سایت شخصی داشته باشید.

شرکت یاس وب دارای بهترین تیم طراحی پشتیبانی و سئو سایت

خدماتی که شرکت یاس وب ارائه می‌دهد فارغ از هزینه خود در بالاترین حد کیفیت می‌باشد. بنابراین تفاوتی ندارد که یک کار جزئی از ما درخواست دهید یا اینکه یک پروژه گسترده و وسیعی با ما شروع کنید. در همه موارد کیفیت یکسانی را برای تمام مشتریان در نظر می‌گیریم تا از این طریق بتوانیم یک کار کاملاً حرفه‌ای و با رضایت کامل شما تحویل دهیم. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و صحبت بیشتر با ما در تماس باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *