۱۰ باور غلط در مورد سئو که هر سئوکاری باید آن را بداند!

10 باور غلط در مورد سئو که هر سئوکاری باید آن را بداند!

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو، روشی برای بهینه سازی سایت و گرفتن رتبه بهتر از گوگل است. با کمک روش‌های مختلف سئو می‌توانید نتیجه عالی در زمینه بهبود رتبه سایت بگیرید، اما این بدین معنی نیست که سئو یک معجزه است! باورهای غلط در سئو باعث شده‌اند تا شما به عنوان صاحبان سایت‌های مختلف هزینه‌های گزافی را صرف بهبود رتبه سایت خودتان بکنید که واقعا برخی از آن‌ها ضروری نیستند. اشتباهات رایج سئو از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی‌اند که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم. پس اگر برای شما مهم است که با هزینه پرداختی خودتان، یک نتیجه عالی در گوگل بگیرید؛ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

باورهای غلط در سئو

هر چیزی به اندازه خوب است و بیش از اندازه بد. در مورد سئو هم همینطور است! اگر به درستی از روش‌های مختلف سئو استفاده کنید، می‌توانید نتیجه خوبی در گوگل بگیرید؛ ولی اگر روی برخی از تکنیک‌ها بیش از اندازه تمرکز کنید و سایر روش‌ها را فراموش نمایید، احتمالا به نتیجه خوبی در گوگل نخواهید رسید. در ادامه مقاله قصد بررسی باورهای غلط در سئو را داریم.

۱- کلمات کلیدی باید در حد انفجار در مقاله استفاده شوند!

یکی از باورهای غلط در سئو سایت که می‌تواند باعث کاهش رتبه سایت و همچنین از دست رفتن مخاطبین شود، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است. در گذشته تمرکز بسیاری از متخصصین سئو و تولیدکنندگان محتوا روی استفاده از کلمات کلیدی بود؛ اما در حال حاضر مشخص شده است که کیفیت، کاربردی و مفید بودن محتوا در اولویت است. پس در کنار اینکه باید از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید، باید روی ارائه محتوای مفید هم تمرکز داشته باشید.

مرجع کامل تعاریف و واژه نامه سئو : تعداد ۲۲۵ اصطلاح تخصصی سئو! (قسمت 3)
مطالعه

۲- سئو در یک زمان کوتاه قابل انجام است

برخی از افراد تصور می‌کنند که سئو یک فرآیند ساده است که فقط در طول یک یا چند ماه انجام می‌شود و دیگر نیازی به انجام آن نیست. ولی سئو یک فرآیند مداوم است که نیازمند به روزسانی می‌باشد. پس نمی‌توان با تلاش چند هفته یا چند ماهه به رتبه عالی در گوگل رسید.

۳- فقط بک لینگ‌های بالا باعث بهبود محتوا می‌شوند

اگرچه استفاده از بک لینک‌ها می‌تواند مفید باشد، اما این بدین معنی نیست که تنها بک لینک‌های بالارده برای تولید محتوا مفید هستند. کیفیت بک لینک‌ها و روابط طولانی مدت با سایر وب سایت‌های مرتبط با کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارند و باید به آن‌ها توجه داشت.

باورهای غلط در سئو

۴- فقط تولید محتوای متنی برای سئو مهم است

تولید محتوای متنی یکی از عناصر مهم برای رسیدن به رتبه برتر در گوگل است؛ اما این به معنای آن نیست که فیلم‌ها، عکس و سایر محصولات چند رسانه‌ای روی سئو تاثیری ندارند. به غیر از تولید محتوای متنی باید به تولید محتوای ویدیویی، استفاده از عکس‌های باکیفیت و … توجه داشته باشید.

۵- سئو به تنهایی باعث رسیدن به رتبه برتر گوگل می‌شود

سئو مجموعه‌ای از اقدامات مختلف است که می‌تواند تاثیر مثبتی روی اثربخشی وب سایت شما در مخاطبین و بهبود رتبه سایت داشته باشد. با این حال سئو برای رسیدن به رتبه برتر گوگل کافی نیست. موارد دیگری مانند تجربه کاربری، سرعت بارگذاری، همخوانی وب سایت با مرورگرهای گوگل امنیت نیز می‌توانند روی رتبه سایت تاثیر مثبتی داشته باشند.

پشتیبانی دائمی سئو تنها عامل بقا و پایداری سايت شما
مطالعه

۶- سئو فقط روی موتورهای جستجوی گوگل تاثیر دارد

در اینکه سئو ابزاری برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر گوگل است، شکی نیست. ولی سئو روی تجربه کاربری و انتشار محتواهای خوب و دیداری کمک بسیار زیادی می‌کند. بنابراین، هدف از سئوی وب سایت فقط ورود به رتبه‌های برتر گوگل نیست، بلکه رسیدن به مخاطبین بیشتر و افزایش نرخ تبدیل نیز هست.

۷- اصول سئو همیشه ثابت هستند

یکی دیگر از باورهای غلط در سئو که بسیاری از شما با آن مواجه هستید، این است که تصور می‌کنید سئو یک فرمول ثابت دارد. ولی واقعیت این است که الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر گوگل روز به روز تغییر می‌کنند و هیچ فرمول ثابتی برای سئو وجود ندارد. پس متخصص سئو برای تولید محتوا و طراحی سایت، باید حتما مطالعه داشته باشد و مطابق با الگوریتم‌های جدید از اصول سئو کمک بگیرد.

۸- هر چقدر تعداد صفحه وب سایت بیشتر، رتبه در گوگل هم بهتر!

تعداد صفحات وب سایت می‌توانند روی نتیجه جستجوی کاربران و موقعیت سایت تاثیرگذار باشند. ولی موارد دیگری مانند کیفیت محتوا، ساختار صحیح و ارتباط با وب سایت‌های دیگر نیز می‌توانند روی موقعیت سایت تاثیرگذار باشند. همچنین انتخاب بهترین قالب مناسب برای وردپرس و سرعت بارگذاری سایت روی نتیجه طراحی وب سایت موثر است.

باورهای غلط در سئو

۹- عنوان محتوا فقط باید حاوی کلمات کلیدی باشد

یکی از اشتباهات رایج سئو که باید همین حالا آن را کنار بگذارید این است که فقط کلمه کلیدی را در عنوان محتوا قرار دهید. اگرچه کلمه کلیدی اصلی باید در محتوا وجود داشته باشد، اما این تنها مشخصه یک عنوان سئوی خوب نیست. عنوان محتوا باید جذاب و توضیحی باشد و طول آن نیز به صورت مناسب انتخاب گردد.

الگوریتم رنک برین (RankBrain algorithm) چیست؟
مطالعه

۱۰- وفقیت در گوگل فقط برای وب سایت‌های بزرگ است

بهتر است که این باور غلط را دور بیندازید که فقط وب سایت‌های بزرگ و موفق می‌توانند به رتبه‌های برتر گوگل برسند. وب سایت‌های کوچک نیز می‌توانند با به کارگیری استراتژی‌های سئو، موفق باشند. به شرطی که محتوای مناسب تولید کنند و همواره به مفید بودن سایت خود توجه نمایند.

بهترین خدمات سئو در شرکت یاس وب

در این مقاله در مورد باورهای غلط در سئو صحبت کردیم. هر ۱۰ باور توضیح داده شده، می‌توانند نتیجه معکوسی روی سایت شما داشته باشند. پس بهتر است که همانطور که به سئو سایت شرکتی و فروشگاهی خودتان فکر می‌کنید، روی تولید محتوای موثر و مفید، برنامه ریزی بلند مدت برای طراحی سایت و تقویت سئو و تولید محتوای متنی اصولی تمرکز داشته باشید. شرکت یاس وب به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه خدمات سئو، به شما امکان تولید محتوا، طراحی سایت تخصصی و تقویت سئو سایت را به صورت اصولی با اثربخشی طولانی مدت می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات حرفه ای سئو سایت با ما تماس بگیرید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *