ساخت وب سایت فروشگاهی با وردپرس

ساخت وب سایت فروشگاهی با وردپرس

بسیاری از مردم که در فکر فروش محصولات خود هستند، رویای راه اندازی کسب و کار خود را دارند اما به دلیل هزینه های بسیار بالای راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی عملا برای اشخاص بسیار سخت یا غیر ممکن شده است. اما به لطف تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی و سیستم مدیریت محتوای وردپرس، ساخت وب سایت فروشگاهی با وردپرس بسیار آسان و با سرمایه بسیار ناچیز امکان پذیر است. هر کسی می تواند فروشگاه مجازی خود را به صورت آنلاین در بستر اینترنت در معرض دید عموم میلیون ها کاربر در سراسر جهان قرار دهد و به راحتی انواع محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برساند.

برای ساخت وبسایت فروشگاهی با وردپرس نیاز به چه امکانات و هزینه هایی است؟

قبل از اینکه به فکر ساخت وب سایت فروشگاهی با وردپرس بیوفتید باید محصولات خود را آماده کنید و در هنگام فروش آنلاین به مشکل ناموجود بودن محصولات بر نخورید. با خود بگویید چرا مردم باید این محصول مرا از من بخرند؟ آیا این محصول کیفیت لازم را دارد. پس برای کمیت و کیفیت محصولات خود برنامه ریزی کنید.

خرید دامنه

بعد از اینکه محصول خود را مشخص کردید باید به فکر خرید یک دامنه برای وب سایت فروشگاهی خود باشید. دامنه همان نام وب سایت شماست که کاربران برای اینکه به فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند نام وب سایت شما را در مرورگر تایپ کنند. پس برای نام دامنه خود تحقیق کنید و یک نام کوتاه انتخاب کنید که کاربران بتوانند آن را به راحتی به خاطر بسپارند. باید نام دامنه مرتبط به کسب و کار شما باشد و ترجیح بر این است که در صورت امکان از کلمه کلیدی یکی از محصولات پر فروش خود در نام دامنه استفاده کنید.

برای ایده گرفتن می توانید محصولات خود را در گوگل سرچ کنید و دامنه های رقبای خود را بررسی کنید. همچنین احتمال دارد دامنه انتخابی شما از قبل توسط فرد دیگری ثبت شده باشد. لذا چند دامنه برای خود انتخاب کنید و از طریق سایتهایی که فروش دامنه دارند بررسی کنید و ببینید که آیا دامنه شما در جایی قبلا ثبت شده یا خیر. اگر دامنه شما آزاد بود، میتوانید اقدام به خرید دامنه نمایید.

خرید هاست

بعد از ثبت دامنه نیاز به فضایی دارید که سایت خود را در اینترنت بارگذاری کنید که به آن هاست می گویند. از همان جایی که دامنه را خریداری کردید می توانید یک هاست مناسب خریداری کنید. به شرکت ارائه دهنده هاست خود توجه کنید که یک شرکت معتبر را انتخاب کرده اید و به سراغ هاست های بی کیفیت و ارزان نروید.

هاستی باشد که حتما دارای سرعت بالا، امنیت بالا، و مخصوص وردپرس باشد. به میزان فضای هاست نیز توجه کنید که در هنگام بارگذاری سایت با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید برای ابتدای کار هاست با فضای ۲ گیگ کفایت می کند. نگران نباشید در هنگام ساخت سایت فروشگاهی در گوگل اگر با مشکل کمبود فضا مواجه شدید به راحتی می توانید هاست خود را ارتقا دهید و محدودیت در این زمینه وجود ندارد.

خرید قالب فروشگاهی وردپرس

وردپرس با استفاده از قالب های آماده سایت راه اندازی می شوند که این قالب ها بسیار متنوع هستند و سایتهایی در این زمینه وجود دارند که به فروش قالب وردپرسی می پردازند و نمونه قالب های فروشگاهی در دسته بندی خاصی همراه با دمو پیش نمایش هر قالب وجود دارد که می توانید قالب سایت را به صورت زنده مشاهده نمایید و آن را خریداری کرده و به صورت آنی فایل آن را دانلود نمایید.

در انتخاب قالب مناسب فروشگاهی به چند نکته توجه کنید:

  1. قالب فروشگاهی دارای پشتیبانی معتبر و آمار فروش بالایی باشد.
  2. قالب فروشگاهی در موبایل به درستی نمایش داده شود. (ریسپانسیو باشد)
  3. بسیار سبک و بهینه شده باشد.
  4. ظاهر شیک و ساده باشد و دارای شلوغی زیاد نباشد.
  5. سرعت بالایی داشته باشد.
  6. سایت ارائه دهنده فروش قالب معتبر باشد.
  7. دارای بروزرسانی مداوم باشد.

برای ساخت وبسایت فروشگاهی با وردپرس نیاز به چه امکانات و هزینه هایی است؟

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

  1. هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی وردپرسی نسبت به ساخت فروشگاه اختصاصی و کدنویسی شده بسیار ارزان و اقتصادی است.
  2. مدت زمان راه اندازی فروشگاه وردپرسی نسبت به ساخت فروشگاه اختصاصی بسیار کمتر است و شما می توانید در عرض یک هفته یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای با تمام امکانات داشته باشید.
  3. در فروشگاه فیزیکی به دلیل محدودیت فضایی که دارد امکان فروش محصولات به تعداد زیاد را نخواهید داشت اما با ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس بی نهایت محصول را می توانید به فروش برسانید.
  4. در فروشگاه فیزیکی شما فقط به تعداد محدودی از افراد دسترسی دارید. افرادی با محصولات شما آشنا می شوند که از جلوی آن فروشگاه گذر کنند و یا اهالی آن منطقه شما باشند. اما فروش محصولات به صورت آنلاین به شما امکان می دهد محصولات خود را در سراسر جهان بفروشید.
  5. در فروشگاه فیزیکی فروش شما بستگی به زمان باز شدن فروشگاه و موجودی شماست. در صورتی که در فروش آنلاین اگر در خواب هم باشید محصولات شما به فروش می رسد.
  6. ساخت سایت فروشگاه اینترنتی با وردپرس به دلیل سرمایه و زمان کم، ریسک کمتری نسبت به فروشگاه فیزیکی دارد و احتمال موفقیت کسب و کار نیز بیشتر است.
  7. مدیریت سایت و مدیریت محصولات در فروشگاه اینترنتی وردپرسی بسیار ساده تر از سایت های اختصاصی است و به دانش خاصی نیاز ندارد.
  8. سیستم فوق العاده ای در وردپرس با نام ووکامرس وجود دارد که می توانید انواع دسته بندی محصولات، انواع تخفیف های شرطی، زمان دار و روش های پرداخت آسان و پیگیری سفارشات و پنل مشتریان را با استفاده از همین سیستم ووکامرس مدیریت کنید.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

برای ساخت سایت برای فروش محصولات به چه موارد فنی باید دقت شود:

  • صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما ویترین کسب و کار و درب ورود به فروشگاه شماست. هر چیزی که باعث جذب و حضور بیشتر کاربر در سایت می شود را باید حرفه ای پیاده سازی کنید. دیزاین صفحه اصلی باید طوری طراحی شود که کاربر به راحتی بتواند محصول خود را پیدا کند و سردرگم نشود.
  • هرچیزی که باعث اعتماد سازی میشود در سایت درنظر بگیرید از جمله صفحه تماس با ما و درباره ما ، نماد های اعتماد الکترونیک و نماد ساماندهی ، مجوز کسب و کار ، قوانین سایت و غیره
  • دسته بندی محصولات و مسیر بردکرامپ اصولی پیاده سازی کنید.
  • فرایند و مراحل خرید آسان و جذاب را فراهم کنید.
  • از امکانات تخفیفات شگفت انگیز و تخفیفات شرطی و … استفاده کنید.
  • از تصاویر محصولات با کیفیت و واقعی استفاده کنید.
  • توضیحات محصول را طوری بنویسید که کاربر را مجاب به خرید نماید.
  • ایجاد پنل کاربری سفارشات با امکانات کامل و عضویت و ورود آسان کاربران
  • استفاده از تبلیغات محصولات در دسته بندی مرتبط
  • بخشی با عنوان بلاگ برای انتشار مقالات سایت
  • اتصال سایت به شبکه های اجتماعی
  • افزودن بخش صدور فاکتور و پیش فاکتور در صورت نیاز
  • امکان پیگیری آنلاین سفارشات ارسالی
  • امکان ارسال و مشاهده دیدگاه و نظر در مورد محصولات
  • جستجو و فیلتر پیشرفته همراه با مقایسه محصولات
  • مدیریت روش های حمل و نقل محصولات و …

ساخت فروشگاه اینترنتی توسط یک متخصص وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی توسط یک متخصص وردپرس

درست است که ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد و با قالب های آماده ساخته می شود. اما برای اینکه فروشگاه اینترنتی شما کاملا اصولی و حرفه ای و استاندارد راه اندازی شود نیاز به یک شخص یا شرکت متخصص و با تجربه دارد. بسیاری از سایتهای فروشگاهی در فضای اینترنت وجود دارد که سالهاست فعالیت می کنند و هیچ فروشی ندارند و فقط اسمشان سایت است و هیچ شباهتی به سایت درست و اصولی ندارند. پس اگر تجربه این کار را ندارید، زمان و انرژی خود را صرف سایر کارهای مربوط به توسعه کسب وکار خود نمایید و در این حوزه اگر تجربه موفق ندارید آزمون و خطا نکنید.

یک شرکت معتبر در این زمینه را پیدا کنید که از طراحی ، پشتیبانی و سئو و رسیدن به درامد همراه شما باشد. ساخت فروشگاه اینترنتی فقط بارگذاری قالب سایت نیست. فراز و نشیب های بسیار در ساخت فروشگاه مجازی وجود دارد که بعضا موانعی ایجاد می کنند که صاحب کسب و کار را از ادامه فعالیت در این مسیر باز می دارد. پس از همان ابتدا پایه ستون کسب وکار را محکم بردارید که در ادامه مسیر ساخت کسب و کار با مشکل مواجه نشوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نکاتی در مورد مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس صحبت کنیم و اینکه برای ساخت فروشگاه چه اقداماتی را انجام دهید تا به راحتی صاحب یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای شوید.

شرکت یاس وب با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت وردپرسی، خدمات سئو سایت و پشتیبانی سایت می تواند از شروع کسب و کار شما تا رسیدن به درامد واقعی از فروشگاه خود صمیمانه در کنار شما باشد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *