طراحی سایت وکالت

طراحی سایت وکالت

آیا شما به عنوان فردی که در حوزه وکالت فعالیت می کند دغدغه افزایش مراجعین را دارید؟ تا چقدر می خواهید که موکلین بیشتری را پذیرش کنید؟ آیا دوست دارید کیفیت خدمات شما برای مراجعین بیشتر همچنان حفظ شود؟ برای این کار شما باید از روش های سنتی قدیمی برای مدیریت صحیح دفتر وکالت خود فاصله بگیرید و سعی کنید روش های جدیدتر را امتحان کنید. یکی از این روش ها طراحی سایت وکالت می باشد.

در عصر حاضر با گسترش سرچ در گوگل، هر فردی هر خدماتی را که بخواهد در گوگل پیدا می کند. پس چرا شما جزو فهرست نتایج گوگل نباشید. اگر میخواهید در معرض دید بیشتری قرار بگیرید باید در جایی باشید که مخاطبین بیشتری در آن در حال سپری کردن وقت خود هستند.

موتور جستجوی گوگل به جهت مکانیزم قدرتمندی که دارد همواره توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جلب کند لذا شما نیز برای بیشتر دیده شدن باید به گوگل از طریق طراحی سایت وردپرسی ملحق شوید. به بیان دیگر افراد برای بهره برداری از خدمات تخصصی شما اولین جایی که می روند جستجو در گوگل است. پس این فرصت را از دست ندهید و یکی از برنامه های خود را پیگیری برای طراحی سایت وکالت قرار دهید.

طراحی سایت وکالت یعنی این که شما به عنوان صاحب سایت باید بدانید که دقیقا مخاطب شما چه اشخاصی هستند. اما سوال مهم این است که این اشخاص برای چه باید سراغ سایت شما بیاید؟ زمانی که بتوانید به این سوال پاسخ بدهید آنگاه می توانید سراغ قدم های بعدی بروید. در ادامه همراه شما هستیم تا جواب سوال را پیدا کنید.

به نظر شما یک طراحی سایت وکالت چگونه باید صورت بگیرد؟ بگذارید ساده تر این سوال را مطرح کنیم. شما چه انتظاری از طراحی سایت وکالت دارید؟ مسلما اولین فاکتوری که برای ما در طراحی سایت وردپرس می تواند اهمیت بالایی داشته باشد و بیشتر به عنوان یک هدف برای ما مطرح است، افزایش بازدید و افزایش درآمد است.

در کلام ساده تر هدف اصلی از طراحی سایت وکالت و سایت های دیگر این است که بتواند جذب مخاطب بالایی داشته باشد و اصطلاحا در جست و جوهای گوگل در رتبه های اول قرار داشته باشد. احتمالا می دانید که برای این کار باید یک سری قوانین را رعایت کرد و از الگوریتم مهمی تحت عنوان سئو پیروی کرد. اما این ها تمام کار نیست.

طراحی سایت وکالت چه موضوعاتی را در بر میگیرد؟

در طراحی سایت وکالت ابتدا چارچوب اصلی سایت از طریق قالب کلی پی ریزی می شود. البته از نظرات و خواسته های شما نیز که اولویت کار طراحی سایت است، استفاده می شود. قسمت “درباره ما” که مهمترین بخش سایت است شامل معرفی و سوابق کاری شما می شود. صفحه اصلی سایت با داشتن یک ناوبری و نقشه راه دقیق کاربران ورودی را برای بدست آوردن اطلاعات دقیق و مورد درخواست هدایت خواهد کرد. تمامی تم ها، افزونه ها یا پلاگین ها و همچنین کدنویسی های جزئی در پلتفرم وردپرسی سایت اعمال خواهد شد. ممکن است شما قصد سفارشی سازی وب سایت وردپرسی خود را داشته باشید. با توجه به اپن سورس یا منبع باز بودن وردپرس، تمامی این اقدامات قابل انجام است.

طراحی سایت وکالت و اهمیتی که مخاطب دارد!

متاسفانه بسیاری از مدیران و صاحبان سایت ها و حتی برخی از طراحان به اندازه ای درگیر فرمول ها و الگوریتم های مختلف شده اند که گویی مخاطب آن ها گوگل می باشد! در واقع هدف اصلی را نباید هیچگاه فراموش کرد، هدف ما به عنوان طراح سایت یا شما به عنوان صاحب و مدیر سایت چیزی جز جذب مخاطب نخواهد بود. بنابراین باید در اولین قدم بتوانید مخاطبان خودتان را به درستی بشناسید.

اگر قوانین سئو تنها فاکتور و عامل تاثیر گذار در برتری میان سایت ها محسوب می شد، امروز دیگر نباید شاهد رقابت چندانی برای جذب مخاطب می بودیم. چرا که همه آن ها توانسته بودند تاکنون مخاطب اصلی خودشان را جذب کنند. اما مسئله مهم این است که شما در آن سوی دنیای اینترنت با مخاطبی از جنس انسان سروکار دارید و نه فقط گوگل. این مهمترین نکته ای است که باید در طراحی سایت وکالت به آن توجه داشته باشید.

در واقع بسیاری از ما فراموش می کنیم که ما هنوز با انسان ها در ارتباط هستیم و این فراموشی می تواند به راحتی حکم مرگ مجازی ما را صادر کند. شما همیشه در هر مرحله از طراحی سایت حقوقی یا تولید محتوا و مدیریت سایت باید در نظر داشته باشید که در آن سوی خط اینترنت انسانی به عنوان مخاطب حضور دارد. اینجاست که مسئله شناخت مخاطب اهمیت پیدا می کند.

در طراحی سایت وکالت، به مخاطب هدف خود توجه کنید

در طراحی سایت وکالت، به مخاطب هدف خود توجه کنید

مخاطب خودتان را بشناسید!

تا این جا دانستیم که مخاطب چه اهمیتی می تواند برای ما داشته باشد و متوجه شدیم که این مخاطب است که می تواند در نهایت تصمیم بگیرد که فرای تمام قوانین و الگوریتم ها عمل کند. اما سوال مهم دیگری که در این جا مطرح می شود این است که چگونه می توانیم این مخاطب را بشناسیم؟

ابتدا برای پاسخ به این سوال حالت عمومی و فارغ از مبحث اصلی یعنی طراحی سایت وکالت را در نظر می گیریم. انسان ها با وجود تمامی تفاوت هایی که دارند، دارای یک سری ویژگی های مشترک هستند. یکی از این ویژگی های مشترک نحوه فعالیت کلی ذهن و مغز انسان است. در کلام ساده تر انسان ها دارای دو بخش ذهنی مهم هستند. بخش اول ذهن منطقی و بخش دوم ذهن ناخودآگاه (غیر منطقی) است.

طراحی سایت وکالت بر اساس ذهن منطقی یا غیر منطقی؟

همه ما تصور می کنیم که انسان هایی کاملا منطقی هستیم و بر اساس عقل خودمان به صورت اختیاری دست به تصمیم گیری می زنیم، اما واقعیت چیزی بر خلاف این است. ذهن منطقی انسان عملا بسیار کم حجم، کم حافظه و کم توان است و در بسیاری از مواقع توان انجام دو کار به صورت همزمان ندارد. اما پس کنترل بسیاری از اعمال ارادی و غیر ارادی ما مانند راه رفتن، نفس کشیدن، تپش قلب و ده ها هزار مورد دیگر که در یک لحظه همه آن ها ممکن است همزمان رخ دهد بر عهده کدام بخش است؟ بله! درست حدس زده اید. اینجاست که ذهن ناخودآگاه وارد کار می شود.

حالا شما به عنوان یک مدیر یا طراح سایت کدام بخش مخاطب خودتان را هدف قرار می دهید؟ بخشی که مخاطب برای استفاده از آن باید از نیروی بالای تمرکز استفاده کند و عملا هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق رخ بدهد، یا این که سراغ بخشی بروید که حتی خود مخاطب هم متوجه آن نیست. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا سعی کرده اند که با انواع تبلیغات و طراحی های مختلف در بخش های اقتصادی و تجاری خودشان ذهن غیر منطقی مخاطب را در اختیار بگیرند. در اختیار گرفتن ذهن مخاطب به این معنی است که آن ها می توانند به سادگی مخاطب را مجاب به انتخاب و خرید کنند. چیزی که آرزوی نهایی هر برند و فعال اقتصادی است.

یک مخاطب از یک وب سایت وکالت چه می خواهد؟

یک مخاطب از یک وب سایت وکالت چه می خواهد؟

مخاطبان در طراحی سایت وکالت

بنابراین هدف کلی برای یک طراح و یک مدیر سایت به خوبی مشخص شد. طراحان و مدیران سایت در تمامی بخش های کار خودشان باید با مسئله ای به نام روانشناسی مخاطب آشنا باشند و بدانند که دقیقا از چه راه هایی می توانند به ذهن ناخودآگاه مخاطب نفوذ کنند. این بخشی است که حتی خود مخاطب نیز به صورت مستقیم به آن دسترسی ندارد، پس تصور نکنید که کار ساده ای باشد.

اما بهتر است که در ادامه به صورت تخصصی تر به مخاطبان مربوط به سایت وکالت نگاه عمیق تر داشته باشیم.

برای درک این موقعیت در طراحی سایت وکلا باید ابتدا بدانیم دقیقا حقوق و قانون چیست؟ توجه داشته باشید که شما به عنوان یک وکیل یا حقوقدان قرار نیست به این سوال پاسخ دهید. بلکه ما در این جا می خواهیم به این سوال از دید یک مخاطب عام که سراغ یک سایت حقوقی رفته است به این سوال نگاه کنیم و پاسخ بدهیم.

حقوق و قانون از نظر یک مخاطب رشته و شغل بسیار خشکی محسوب می شود که مدام با قانون، ماده های قانونی و… سر و کار دارد. بنابراین تصور ذهنی ناخودآگاه مخاطب از حقوق این است که مسلما با یک سایت خشک رو به رو خواهد شد که در آن چیزی جز قانون و… پیدا نمی کند. این موضوع نیز در مورد طراحی بدنه و طراحی های گرافیکی سایت نیز می تواند صدق کند. از طرف دیگر یک فرد به هیچ عنوان به یک سایت حقوقی مراجعه نمی کند، مگر این که یک نیاز یا سوال حقوقی داشته و یا اینکه خود یک وکیل و حقوقدان باشد. پس دسترسی ها و رابط های کاربردی دوصد چندان در این نوع طراحی ها اهمیت دارد.

از طراحی سایت وکالت چه چیزی را انتظار دارید؟

از طراحی سایت وکالت چه چیزی را انتظار دارید؟

یک طراحی سایت ذهنی داشته باشید!

بیایید کمی درباره آن چیزی که تاکنون بیان کردیم جمع بندی داشته باشیم. تا اینجای داستان با اهمیت مخاطب به عنوان مهمترین عامل موفقیت آشنا شدیم و دانستیم که بهتر است روی ذهن غیرمنطقی یا همان ناخودآگاه مخاطب برنامه ریزی خودمان را پیش ببریم. در ادامه نیز سعی کردیم دست به شناخت مخاطبان حقوقی بزنیم.

حال بیایید طراحی سایت وکالت را به صورت ذهنی با یک دیگر انجام دهیم تا بیشتر با این مبحث و اهمیت مخاطب در آن آشنا شویم. در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل طراحی سایت وکالت، اگر می خواهید به موفقیت واقعی برسید بهتر است خودتان را همیشه جای مخاطبی بگذارید که قرار است وارد سایت شود.

شما به عنوان یک مخاطب عام که چیزی از قوانین مختلف نمی داند و احتمالا هم دوست ندارد خودش را درگیر این مفاهیم کند وارد سایت می شوید. در این سایت اولین چیزی که اهمیت پیدا می کند دسترسی های مختلف سایت است. اما نکته ای که وجود دارد این است که مخاطب دقیقا نمی داند از کجا شروع کند و چگونه پاسخ سوال خودش را پیدا کند. از این رو طراحی یک نقشه راه و یا ایجاد یک موتور جست و جوی قوی یا برقراری یک پشتیبانی آنلاین می تواند کاملا موثر باشد.

توجه داشته باشید که این تصور که تمامی مخاطبان در سطح اینترنت را بخواهید به سمت خود جذب کنید یک تصور ویرانگر است. شما قرار نیست مادر تمامی سایت ها شوید. سایتی در این موقعیت برنده است که بتواند به سمت مخاطب های خاص خود به صورت هدفمند پیش برود. به طور مثال به نظر نمی رسد که بتوان سایتی طراحی کرد که هم بتواند مخاطب های عام را راضی کند و هم برای محققان و بزرگان دنیای حقوق جذاب باشد. چرا که اصولا هدف این دو گروه کاملا از یکدیگر جداست و هدف سایت و طراحی سایت شما دقیقا باید بر اساس هدف مخاطب خودتان باشد و نه چیز دیگر.

طراحی سایت وکالت ، موسسات حقوقی، وکلا در یاس وب

ارائه طراحی سایت وکالت، موسسات حقوقی و وکلا در یاس وب

طراحی سایت وکالت را با یاس وب تجربه کنید!

تا این جای داستان تمام چیزهایی که گفتیم بیشتر وظیفه شما به عنوان یک مدیر سایت است. اما این کارها و شناخت های به دست آمده از مخاطب باید به صورت عملی در طراحی سایت وکالت یا هر نوع سایت دیگری خودش را نشان دهد. یاس وب دقیقا همان چیزی است که می تواند شما را به خوبی راضی کند. در کلام ساده تر یاس وب در ارائه خدمات طراحی سایت نه تنها به قوانین مختلف طراحی سایت توجه می کند و بر اساس این موارد دست به طراحی می زند، بلکه مفاهیم گفته شده را سعی می کند به خوبی رعایت کند. در کلام بهتر یاس وب همیشه دوست دارد سایت شما را تبدیل به بهترین های دنیای اینترنتی کند.

در نظر داشته باشید که طراحی سایت تنها با یک طراحی گرافیکی به اتمام نمی رسد. بلکه برای موفقیت هر کسب و کاری موارد مختلفی از جمله: سئو سایت، تولید محتوا و پشتیبانی از سایت و ده ها مورد دیگر می شود. یاس وب با استفاده از متخصصین هر حوزه، توانسته خدمات درخور توجه مشتریان خودش را فراهم کند. طراحی سایت امروزه چیزی شبیه به ساخت یک مغازه است. در واقع شما قرار است واحد تجاری یا اقتصادی خودتان را به ما بسپارید. و تیم ما تضمین می کند که این واحد اقتصادی و ویترین تجاری شما را به بهترین شکل ممکن از نظر فنی، تخصصی و گرافیکی طراحی کند. نکته مهم دیگر در دنیای اینترنت، مسئله امنیت سایت است. امنیت در طراحی سایت می تواند حرف اول را بزند. مادامی که سایت شما امنیت درستی نداشته باشد تمام کارها بی فایده می شود. پس معطل چه هستید؟! جهت استفاده از خدمات طراحی سایت با مشاوران ما در تماس باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *