حمله تزریق SQL Injections چیست؟ تهدیدی که مدیران سایتها باید از آن آگاه باشند!

حمله تزریق SQL Injections چیست؟ تهدیدی که مدیران سایتها باید از آن آگاه باشند!

حافظت از سایت های وردپرسی در برابر هکرها و بدافزارهای آنلاین یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای افزایش امنیت سایت باید در اولویت کار قرار گیرد. یکی از تهدیدهایی که می تواند به سایت شما مخصوصا پایگاه داده سایت ضربه بزند، حمله تزریق SQL Injections می باشد و همواره باید اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده یا همان دیتابیس سایت شما در امنیت کامل قرار گرفته باشد.

اگر می خواهید با این نوع حمله هکری آشنا شوید و سایت خود را همیشه در برابر آن محافظت کنید، این مقاله از پشتیبانی وردپرس را در ادامه دنبال کنید.

حمله تزریق SQL (SQL Injections) چیست؟

حمله تزریق SQL Injections زمانی اتفاق می افتد که هکرها کدهای SQL را از طریق راه های نفوذ وارد پایگاه داده وب سایت شما می کنند تا به داده های شخصی، حساس یا اختصاصی کاربران دسترسی پیدا کنند و بتوانند دیتابیس سایت را تخریب کنند. هکرها می‌توانند از طریق حمله تزریق SQL اطلاعات شخصی شما و کاربران را بدزدند، آن‌ها را فاش کنند یا از آن سوء استفاده کنند. یکی از راه‌های دسترسی هکرها به پایگاه داده ‌سایت، نفوذ از طریق فرم هایی است که کاربران سایت اطلاعات خود را در آن وارد می کنند مانند فرم نظرات و دیدگاه ها، فرم ثبت نام، فرم نظرسنجی، فرم ورود، فرم تماس با ما و …

هکرها با استفاده از حمله تزریق SQL میتوانند جداول موجود در پایگاه داده سایت را حذف، تغییر و یا به کل نابود کنند. می توانند اطلاعات محل سکونت، اطلاعات نام کاربری و پسورد و کد ملی، تراکنش ها و هر اطلاعات شخصی که کاربران و مدیران سایت ها وارد کرده اند را بدزدند. همچنین می توانند با نفوذ به دیتابیس سایت، مدیریت یا ادمین سایت را تحت کنترل خود دربیاورند و سایت شما را نابود کنند.

آموزش تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس
مطالعه

حمله تزریق SQL Injections بیش از دو دهه هست که برای نفوذ به سایت ها توسط هکرها مورد استفاده قرار می گیرد و علی رقم گذشت زمان همچنان یک روش موثر و فوق العاده رایج هک کردن سایت محسوب می شود و تا به امروز برای هکرها کارآمد بوده است.

سایتهایی که با ASP و PHP ساخته می شوند، در برابر حملات تزریق SQL آسیب پذیرتر هستند. وردپرس هم از این قاعده مستثنا نیست. هر چند وردپرس یک پلتفرم امن برای کاربران خود ایجاد کرده است، اما اگر یک وب سایت وردپرسی راه اندازی کرده اید، هنوز اقداماتی بسیاری لازم است که برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خود باید انجام دهید.

حمله تزریق SQL (SQL Injections) چیست؟

چند نمونه از حملات تزریق SQL

حمله تزریق SQL Injections در فرم هایی که می توان حجم زیادی از داده های شخصی و مالی کاربر را به دست آورد رایج است. اهداف این نوع حملات شامل فروشگاه های آنلاین، سایتهایی دانشگاهی، سایتهای بانکی و مؤسسات مالی، سایت های بازی های رایانه ای، سایتهای دولتی، صنعتی و سازمانها و موارد مشابه اینها می باشد.

یکی از نمونه‌های اخیر حمله تزریق SQL شامل هک اخیر برنامه صورت‌حساب BillQuick Web Suite بود که به هکرها اجازه می‌داد سرورها را در سراسر شبکه BillQuick کنترل کنند. به گفته Huntress Labs، (شرکت امنیت سایبری که این هک را بررسی کرد) حمله از طریق تزریق SQL در صفحه ورود به سایت صورت گرفته بود. بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، هکری به نام راسپوتین از تزریق SQL برای دسترسی به چندین مؤسسه در بریتانیا و ایالات متحده، از جمله کمیسیون کمک‌های انتخاباتی ایالات متحده، چندین دانشگاه معتبر و طیف وسیعی از دولت‌ها و مؤسسات آموزشی ایالتی و فدرال استفاده کرد.

راه های جلوگیری از دیدگاه های اسپم در وردپرس
مطالعه

سه نوع تزریق SQL وجود دارد که هکرها می توانند برای سوء استفاده از وب سایت وردپرسی شما استفاده کنند:

  1. تزریق SQL درون باند (که شامل تزریق SQL مبتنی بر خطا است)
  2. تزریق SQL خارج از باند
  3. تزریق SQL استنتاجی (کور) (که شامل تزریق SQL مبتنی بر زمان و منطق می شود)

هر نوع تزریق SQL از یک Tripwire متفاوت برای وارد کردن یک آسیب‌پذیری در پایگاه داده شما و سپس استخراج اطلاعات از آن استفاده می‌کند.

چگونه از حمله تزریق SQL در سایت وردپرسی جلوگیری کنیم؟

چگونه از حمله تزریق SQL در سایت وردپرسی جلوگیری کنیم؟

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای افزایش امنیت پایگاه داده سایت و جلوگیری از ورود هکرها از این روش اقدام کنید. برای محافظت از سایت و پایگاه داده خود، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • قالب سایت، هسته وردپرس، افزونه ها و نسخه php را به طور منظم و همیشه آپدیت نگه دارید
  • افزونه های نال شده ، غیر استاندارد و رایگان را حذف کنید
  • فایروال می تواند یک لایه امنیتی اضافی برای وب سایت وردپرس شما فراهم کند. آن را فعال کنید
  • به طور منظم سایت وردپرس خود را اسکن کنید. (از ابزارهای آنلاین یا افزونه های اسکن امنیتی وردپرس استفاده کنید)
  • از افزونه های مربوط به ایمن سازی پایگاه داده خود استفاده کنید
  • رمز عبور ورود به سایت را در بازه های زمانی مختلف تغییر دهید و از رمز عبور قدرتمند حاوی کاراکترهای خاص استفاده کنید.
  • پیشوند wp_ در جداول پایگاه داده را تغییر دهید
  • از پایگاه داده به طور منظم بک آپ تهیه کنید
  • از کد کپچا برای فرم های خود استفاده کنید
  • از نام کاربری admin استفاده نکنید
  • Ssl را فعال کنید (افزونه Really Simple SSL را نیز در سایت نصب کنید) و ارورهای https را برطرف کنید.
  • مشخصات نسخه وردپرس را در سایت غیر فعال کنید
  • امکان ویرایشگر قالب و افزونه ها را در وردپرس غیر فعال کنید
  • از هاستینک امن و معتبر و ویژه وردپرس استفاده کنید
  • آی پی های مشکوک را مسدود کنید
  • از فایلهای wp-config.php و .htaccess بک آپ تهیه کنید و آنها را در هاست مخفی کنید
  • به طور مرتب از کل سایت بک آپ تهیه کنید
  • صفحه ورود (com/wp-admin) را تغییر دهید
  • امکان خروج اجباری برای مدیران و کاربران سایت را فعال کنید
قرارداد پشتیبانی سایت وردپرس
مطالعه

کلام آخر

به عنوان یک مالک سایت، ضروری است که همیشه به امنیت سایت خود توجه داشته باشید. برای انتخاب راه حل امنیتی مناسب برای وب سایت خود وقت بگذارید و نه تنها از پایگاه داده SQL بلکه از کل سایت خود محافظت کنید برای این منظور از با تجربه ترین متخصص های امنیت وردپرس استفاده کنید.

پکیج های قدرتمندی که در تیم فنی یاس وب ارائه شده اند تمامی موارد بالا و همچنین ده ها کانفیگ امنیتی قوی تر را شامل می شود. در صورتی که مشکلات فنی و امنیتی زیادی در سایت خود دارید می توانید از خدمات پشتیبانی فنی و امنیتی سایت یاس وب استفاده کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *