۳۲ نکته مهم که برای تولید محتوای سئو شده باید رعایت کنید! (قسمت ۲)

۳۲ نکته مهم که برای تولید محتوای بهینه شده باید رعایت کنید! (قسمت ۲)

۳۲ نکته مهم که برای تولید محتوای سئو شده باید رعایت کنید! (قسمت ۱)

  1. محتوای طولانی ، جامع و کامل بنویسید

تولید محتوایی که از لحاظ علمی و نگارشی کامل و جامع باشد یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوای بهینه شده شناخته می شود و همواره باید با دقت بسیار زیادی نسبت به تولید این دسته از محتوا اقدام کنید. در نظر داشته باشید که در استراتژی تولید محتوای بهینه سازی شده برای یک سایت تنها محتوای طولانی نباید قرار داشته باشد. یک محتوا جامع و کامل باید کلمه کلیدی اصلی و تمام موضوعات مرتبط به آن را به طور کامل پوشش دهد و تمام نیاز های کاربر را فراهم کند و پاسخ تمام سوالات کاربر هدف باشد. از این رو دانستن اطلاعات کامل در این خصوص و ایجاد ارتباط با کارشناسان و متخصصانی که در حوزه مدنظر شما در حال فعالیت می باشند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

زمانی که شما یک محتوای طولانی را نگارش می کنید، اگر در قوانین نگارشی و تولید محتوا دقت لازم را داشته باشید و جذابیت زیادی را به محتوای خود دهید و در کنار آن از پتانسیل محتوای جامع و کامل استفاده کنید، در نهایت می توانید نتایج بسیار مطلوبی را دریافت کنید که قطعا برای شما مفید واقع خواهد شد.

  1. برای مخاطب تولید محتوا نمایید نه برای گوگل

اصل بهینه سازی وب برای موتورهای جستجو ایجاد صفحات وبی است که برای کاربر کاربرد لازم را داشته باشد. در این خصوص قوانینی ایجاد شده است که باید رعایت شوند تا موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما برای کاربر مفید است. به طور خاص تمرکز بر بهینه سازی موتورهای جستجو نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و باید دقت داشته باشید که محتوای شما هم از این موضوع مستثنا نبوده و باید محتوایی داشته باشید که برای کاربر بیشترین کاربرد را داشته باشد. استفاده از مفاهیم علمی در کنار جذابیت نوشتاری و همچنین نگارش به زبان ساده را می توان از مهم ترین اصول جذابیت محتوا برای کاربر دانست که باید رعایت شود. در نهایت می توانید با تولید محتوای حرفه ای و کاربر پسند، رتبه صفحات خود را از دید موتور جستجوی Google بهبود بخشید.

  1. کیورد استافینگ نکنید

به زیاده روی در استفاده از کلمه کلیدی اصلی و فرعی در تولید محتوا، کیورد استافینگ گفته می شود. در واقع شما باید دقت داشته باشید که محتوای شما برای کاربر نگارش می شود و خود موتور جستجو هیچ نیازی به محتوای شما ندارد و صرفا آن را در دایرکتوری خود ذخیره سازی می کند! پس دلیلی هم برای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای شما وجود ندارد و در نهایت باید بدانید که این مسئله باعث آن می شود که سایت شما از دید موتور جستجوی Google رتبه خوبی را دریافت نکند. همه چیز در تولید محتوا باید طبیعی باشد. باید بدانید که عدم کیورد استافینگ دارای اهمیت بسیار زیادی در جهت بهبود رتبه و افزایش مخاطب دارا می باشد.

کلمات کلیدی Long Tail را در تولید محتوا استفاده کنید

در تولید محتوا از LSI Keywords استفاده کنید

  1. از LSI Keywords استفاده کنید

LSI Keywords در واقع به کلمات کلیدی با بازه معنایی یکسان گفته می شود که از لحاظ دستور زبانی هیچ شباهتی با هم ندارند. برای مثال عبارت “سئو” و “بهینه سازی” هر دو به یک معنا اشاره دارند و از این رو موتور جستجوی Google زمانی که عبارت اول جستجو می شود، صفحاتی که شامل کلمات کلیدی دوم می باشند را نیز به کاربران نمایش می دهد. از این الگوریتم در جستجوی کلمات LSI برای عدم نمایش کلماتی که معنای متفاوت ولی نگارش یکسانی دارند نیز استفاده می شود. برای مثال زمانی که کلمه “شیر دستشویی” جستجو می شود، شیر خوراکی و حیوان شیر در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

بهتر است که از LSI Keywords در صورت وجود برای تولید محتوای خود استفاده کنید. این مسئله باعث می شود که بازه جستجوی گسترده تری بتواند صفحه شما را به کاربران نمایش دهد. استفاده از LSI Keywords در عنوان محتوا نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که بهتر است به صورت اصولی از آن استفاده کنید.

  1. از کلمات کلیدی بلند و دم دراز در تولید محتوا استفاده کنید

یک صفحه برای رشد نیاز به Domain Authority خوب دارد و تا زمانی که ارزش دامنه سایت بالا نباشد، نمی تواند در کلمات کلیدی کوتاه و اصلی رقابت پر بازده ای داشته باشد. از این رو توصیه می شود که در تولید محتوا از کلمات کلیدی بلند و دم دراز در ابتدای راه تولید محتوا برای سایت استفاده شود چرا که رقابت کمتری در این حوزه وجود دارد و همچنین می تواند کمک بسیار زیادی برای کلمات کوتاه و پر رقابت داشته باشد.

در سایت هایی که ارزش دامنه بالایی دارند هم در استراتژی تولید محتوا، گنجاندن کلمات کلیدی بلند دارای اهمیت بسیار زیادی است و بهتر است که با این شیوه تولید محتوا، ارزش صفحات را با سرعت بالاتر بهبود بخشید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز (Long Tail) بهتر است که از ابزاری که در این خصوص ارائه می شوند استفاده کنید.

  1. از تقویم محتوا استفاده کنید و در انتشار محتوا زمان بندی مشخص و منظمی داشته باشید

زمان بندی، برنامه ریزی و تولید محتوای هدفمند می توانند به شما در بهبود رتبه سایت کمک شایانی کند و با همین شیوه شما میتوانید محتوای خود را بهبود بخشید. ایجاد یک تقویم محتوا کار سختی نیست و ابزارهای مختلفی از جمله برنامه ریز Google می تواند به شما در این خصوص کمک کند. این ابزار ها در کنار برنامه ریز های دیگر مانند Trello به تولید کنندگان محتوا برای یک سایت می توانند یاری گر باشد تا بهترین برنامه ریزی برای تولید محتوا داشته باشید و به هدف خود که داشتن یک وب سایت بهینه سازی شده است، نزدیک شوید.

دسته بندی مقالات و استفاده از بردکرامپ در تولید محتوا

دسته بندی مقالات و استفاده از بردکرامپ در تولید محتوا

  1. مقالات خود را دسته بندی کنید و از بردکرامپ استفاده کنید

برد کرامپ به موتور جستجو کمک می کند تا بتواند درک بهتری از ساختار سایت شما داشته باشد. بردکرامپ را می توان به عنوان یک متن کوتاه حاوی لینک دانست که در بالای صفحه قرار داده می شود و به کاربر اعلام می کند که در کدام قسمت سایت قرار دارد و داشتن این امکان در سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت.

استفاده از این امکان برای موتور جستجوی Google دارای اهمیت بسیار زیادی است و برای به کارگیری آن در سایت هایی که بر اساس CMS وردپرس طراحی شده اند می توانید از افزونه Yoast استفاده کنید تا به صورت اتوماتیک بردکرامپ به صفحات شما اضافه شود. دسته بندی مقالات و محتوا نیز در این زمینه دارای اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهید.

  1. از عبارات لیستی و شماره گذاری شده و یا بولت دار استفاده کنید

لیست های شماره دار را می توانیم با تگ های HTML در تولید محتوای سایت استفاده کنیم. این لیست ها با تگ <ol> شروع می شوند و همچنین با تگ </ol> نیز به پایان می رسند. باید در نظر داشته باشید که تگ <li> و </li> نیز در این کار مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از این شیوه جهت درج عبارات لیستی و شماره گذاری شده استفاده کنید.

گوگل این تگ ها را به خوبی میشناسد و ارزش بیشتری به محتوای شما میدهد. اما این عبارات لیستی چه کاربردی دارند؟ در واقع ما می توانیم با استفاده از این عبارات، دسترسی به بخش های مختلف محتوای خود را برای کاربران ساده تر سازیم و می توان گفت که عبارات لیستی شماره گذاری شده یا بولت دار می توانند عملکرد بسیار خوبی در جذب مخاطب داشته باشند و ماندگاری کاربر را در صفحه بیشتر میکند.

  1. برای صفحه محتوای خود، امکانات اشتراک گذاری، درج ستاره و فرم دیدگاه و نظرات قرار دهید

علاوه بر تولید محتوا، امکانات صفحه محتوا نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و از این رو قرار دادن امکانات درج نظرات و اشتراک گذاری مطالب باعث تعامل بیشتر کاربر با سایت شما می شود. برای مثال دکمه های مربوط به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا در صورت استفاده کاربران، بهینه سازی وب سایت شما بهبود پیدا کند و در کنار آن ایجاد امکان لایک یا نمره دهی به محتوا و همچنین درج نظرات کاربران و پاسخ دادن به این نظرات، از اهمیت بسیار زیادی در سئو برخوردار می باشد.

در واقع شما می توانید با طراحی صفحه محتوای خود بر اساس نوع نیاز کاربران، تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید و همچنین می توانید با امکان لینک دهی بیشتر به سایت خود از طریق به اشتراک صفحات اجتماعی و یا به روز رسانی محتوای صفحه از طریق کامنت گذاری، رتبه صفحه خود را به دلیل تعامل بیشتر کاربران بهبود بخشید.

  1. غلط های املایی و غلط های دستوری را به طور کامل رفع کنید

وجود غلط های املایی در یک محتوا می تواند باعث شود که کاربر شما تمرکز خود را از دست بدهد و همچنین ارزش محتوای شما را از دید موتور جستجوی Google کاهش می دهد. به همین علت می توان گفت که با رفع غلط های املایی و دستوری، ارزش بیشتری به محتوا خود داده اید و به کاربر خود نیز احترام قائل شده اید. این غلط ها همچنین باعث می شود که اعتماد کاربران به سایت شما سلب شود و در نهایت رتبه بندی صفحه شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. پس بهتر است که در زمینه تولید محتوا دقت بسیار زیادی داشته باشید و غلط های دستوری و املایی را با یک بار مطالعه متن پس از نگارش رفع کنید.

تقویم تولید محتوا برای سایت خود در نظر بگیرید

تقویم تولید محتوا برای سایت خود در نظر بگیرید

  1. از متای توضیحات استفاده کنید و متای توضیحات باید جذاب و دارای کلمه کلیدی اصلی باشد

متا دیسکریپشن یا متای توضیحات تاثیر مستقیم بر رتبه بندی صفحه شما نخواهد داشت ولی در جذب بیشتر کاربر به سایت تاثیر مستقیم خواهد داشت. در واقع استفاده از متا دیسکریپشن جذاب که حاوی کلمه کلیدی باشد و این کلمه برای کاربر بولد خواهد شد، می تواند یکی از مهم ترین دلایل رشد سایت شما و دریافت میزان بیشتر کلیک به شمار رود. امکان اضافه کردن متادیسکریپشن در سایت های طراحی شده با CMS وردپرس بسیار ساده است. پس بهتر است که یک متای توضیحات ساده، جذاب و حاوی کلمه کلیدی اصلی با چگالی یک بار در ۱۵۵ حرف را برای توضیح بیشتر محتوای خود در نظر بگیرید.

  1. از نوشتن پاراگراف های طولانی و تو در تو خودداری کنید

نوشتن پاراگراف هایی که خیلی طولانی باشند حوصله سر بر هستند و باعث می شوند که سایت شما بازخورد لازم را نداشته باشد. همچنین پاراگراف های تو در تو باعث می شوند که ذهن کاربر نتواند تمرکز خاصی روی محتوای شما داشته باشد و همین عامل سبب می شود که کاربران نتوانند تعامل زیادی با سایت شما داشته باشند و صفحه سایت شما را در مدت زمان کوتاهی ترک خواهند کرد. پس بهتر است که پاراگراف های طولانی را به چند پاراگراف با جذابیت زیاد تبدیل کنید و با استفاده مناسب از تصاویر، فیلم ها و حتی پادکست در میان پاراگراف ها، به جذابیت محتوای خود بیفزایید.

  1. از فونت خوانا و زیبا برای تولید محتوا استفاده کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، استفاده از فونت خوانا و زیبایی فونت برای کاربران می باشد. در واقع امروزه فونت های بسیاری برای استفاده در سایت ها به وجود آمده است که می توانید از آن برای سایت خود و در محتوا استفاده کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که تولید محتوای با کیفیت می تواند به جذابیت متن بیفزاید و ترغیب کننده کاربر برای مطالعه بیشتر محتوا است. در کنار فونت زیبا، اندازه های فونت باید به گونه ای باشند که محتوا طولانی به نظر نرسد و همچنین چشم انسان برای مطالعه اذیت نشود.

  1. از برچسب های پرمخاطب و مرتبط استفاده نمایید و در استفاده از آن زیاده روی هم نکنید

برچسب هایی که مخاطب را بتوانند جذب کنند یکی از اصول مهم در تولید محتوا به شمار می روند. هر محتوا بر اساس موضوع و خط مشی سایت باید با برچسب های خاصی ارائه شود که سرچ زیادی در گوگل می شود. این مسئله می تواند در جذب بیشتر کاربر بسیار تاثیر گذار باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص استفاده از برچسب ها باید در نظر داشته باشید، استفاده مناسب از تعداد مشخصی از برچسب ها می باشد. برای هر محتوا ۳-۴ برچسب کافیست.

برچسب ها را باید بر چه اساسی انتخاب کنیم؟ به طور کلی برچسب ها نشان دهنده موضوع یا موضوعات اصلی و فرعی هستند که در محتوا راجع به آن ها صحبت کرده ایم. بر این اساس می توانیم بهترین عملکرد را در تولید محتوا داشته باشیم.

چطور می توانیم تصاویر شاخص جذاب برای تولید محتوای بهینه شده انتخاب کنیم؟

چطور می توانیم تصاویر شاخص جذاب برای تولید محتوای بهینه شده انتخاب کنیم؟

  1. به تصویر شاخص اهمیت زیادی دهید

یکی از مهم ترین مسائلی که در تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، استفاده از تصویر شاخص جذاب است که با ابعاد مناسب و حجم سبک، لود سایت را کند نکند و در عین حال در ایجاد یک محیط بصری جذاب کاربرد داشته باشد. بر این اساس می توانید تولید محتوا را انجام دهید. بهتر است که یک بخش گرافیکی برای تولید محتوا داشته باشید تا ناچار به استفاده از عکس های تکراری نشوید. این مسئله در طراحی صفحه مربوط به محتوا دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و ثابت شده است که با یک محتوا با تصاویر جذاب می توانیم عملکرد خود را در زمینه جذب مخاطب بهبود بخشیم.

  1. برای یک کلمه کلیدی فقط یک بار تولید محتوا کنید

اگر قصد دارید که محتوایی را در خصوص یک کلمه کلیدی تولید کنید، بهتر است که این محتوا در آن کلمه کلیدی تنها یک بار مورد استفاده قرار گیرد و از چند بار تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی باید پرهیز کنید. اگر احساس می کنید که محتوا در خصوص یک کلمه کلیدی قدیمی شده است و جای کار بیشتری در تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص احساس می شود، بهتر است که به روز رسانی محتوا را انجام دهید. این کار باعث می شود تا در نهایت بتوانید عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید.

نتیجه گیری نهایی

دانستن نکات مهم در خصوص تولید محتوای بهینه شده به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند تولید و نگارش محتوای متنی را با دقت بیشتری انجام دهید. با توجه به نکات بیان شده، داشتن تجربه کافی در خصوص تولید محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید با توجه به این نکات، موفقیت بسیار زیادی را در این زمینه داشته باشید. یکی از بهترین شیوه های تولید محتوای بهینه شده که در دسترس شما قرار دارد و می توانید از آن استفاده داشته باشید، سپردن کار به نویسندگان و سئوکاران با تجربه است. یاس وب می تواند به شما در تولید یک محتوای با کیفیت، یونیک و بهینه شده کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتایج، دسترسی پیدا کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *