انواع سئو سایت کدامند و کدام نوع سئو را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

انواع سئو سایت کدامند و کدام نوع سئو را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

در این مطلب به بررسی انواع سئو خواهیم پرداخت که به کمک آشنایی با آنها می توانید کلیه روش ها و تکنیک هایی که در بهبود جایگاه وب سایت شما در SERP گوگل کمک می کنند را شناسایی کرده و از طریقی که مورد تأیید گوگل است به فعالیت بپردازید. یاس وب در زمینه طراحی و سئو سایت، کاملا طبق اصول سئو کلاه سفید برای مشتریان خود خدمات رسانی می کند و جهت آشنایی بیشتر کاربران مقاله ای جامع در مورد انواع سئو خدمت شما عزیزان ارائه خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

با انواع سئو بیشتر آشنا شوید!

انواع سئو برای بهبود وضعیت رتبه سایت و افزایش میزان بازدید کاربران و بهبود تجربه و رضایت کاربری پدید آمده اند تا صاحبان وب سایت ها نسبت به آنها تسلط کافی داشته باشند و بدانند که کدام روش و تکنیک ها باعث امتیازگیری و بهبود رتبه سایت می شود و کدام یک خلاف الگوریتم های گوگل است.

بسیاری از افراد نسبت به تکنیک های انواع سئو آشنایی ندارند و حتی غافل از اینکه تکنیک آنها باعث ضربه زدن به رتبه سایت می گردد، اقدام به انتشار مطالب و تغییرات در وب سایت خود می کنند که در نهایت باعث ضربه زدن به سئو سایت می شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سئو بپردازیم و در هر مورد تکنیک های رایج و بسیار معروف آن را به شکل کامل و مفید توضیح دهیم.

با انواع سئو آشنا شوید

با سئو داخلی از انواع سئو و تکنیک های آن آشنا شوید

۱- سئو داخلی و تکنیک های آن برای بهبود رتبه سایت

سئو داخلی که به آن سئو درون صفحه نیز می گویند (On-page SEO یا On-site SEO) به روش و تکنیک هایی گفته می شود که در جهت بهبود وضعیت صفحات وب و در نتیجه بهبود جایگاه وب سایت در صفحه نتایج سرچ گوگل یا SERP استفاده می شوند تا بازدید و درآمدزایی بیشتر شود و تمامی فاکتورهای مؤثر در آن تحت کنترل شماست.

با کمک موارد مختلف سئو داخلی و رعایت آنها به گوگل کمک می کنید که بیشتر با سایت شما آشنا شده و هنگام جستجوی کاربران بتواند میزان ارتباط محتوای شما را با سرچ انجام شده بهتر تشخیص داده و میزان بازدید افزایش پیدا کند. در این روش باید هر چیزی که بازدیدکنندگان می بینند مثل تصاویر، ویدیوها، محتوا و غیره و هر چیزی که فقط برای موتورهای جستجو قابل رؤیت است مثل تگ های HTML، داده های ساختاری، کدنویسی و غیره را به بهترین شکل بهینه سازی کنید.

مهمترین موارد سئو داخلی :

  • تگ عنوان (Title Tag) : همان تگ HTML ای است که در عنوان هر یک از صفحات به چشم می خورد و بیننده متوجه می شود که کل متن راجع به چه چیزی صحبت می کند و در بخش SERP هم قسمت قابل کلیک صفحه مرورگر می باشد. حتما دقت کنید که تگ عنوان را مشخص کرده و از عناوین تکراری برای موضوعات مشابه استفاده نکنید.
  • توضیحات متا (Meta Description) : متا دیسکریپشن یا متا تگ ها، توضیحات کوتاه و مختصری هستند که در صفحه SERP زیر عنوان صفحه نمایش داده می شوند. با اینکه این روش مستقیما روی بهبود رتبه سایت تأثیری ندارد ولی بهینه سازی آن باعث بهبود CTR یا نرخ کلیک، درک بهتر نسبت به ماهیت متن و ترغیب بازدید کننده برای مطالعه وب سایت شما می شود.
  • عناوین (Headline) : عناوین و زیر عنوان ها نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب به سمت مطلب شما می کنند به همین دلیل است که گفته می شود بازدید وب سایت با بررسی و خواندن کل متن متفاوت است و به همین دلیل باید عنوان های اصلی و فرعی جذابی را انتخاب کنید که کل متن را پوشش دهند.
  • تولید محتوا سئو شده : از راه های بهینه سازی سایت به کمک سئو داخلی، تولید محتوا طبق اصول سئو می باشد یعنی در هنگام تولید محتوا هم از محتویات سرچ های خود و هم از دانسته های قبلی کمک بگیرید با این کار محتوای کاملا یونیک و با کیفیتی تولید خواهید کرد که نقش اساسی در بهبود رتبه سایت دارد.
  • کَنیبالیزیشن کلمات کلیدی (Cannibalization) : برخی به اشتباه تصور می کنند که هر چقدر مطالب مختلف بیشتری در مورد یک کلمه کلیدی داشته باشند برای سئو سایت بهتر است در صورتی که با این کار بر سر رتبه گرفتن یک کلمه کلیدی، با خودتان رقابت می کنید و باید موضوعات مختلف شما، کلمات کلیدی متنوعی داشته باشند.
  • بهینه سازی تصاویر (Image Optimization) : بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی بسیار مهم است چرا که تصاویر هم تأثیر مثبت و ماندگار بیشتری روی ذهن مخاطب دارد و هم خواننده را از خواندن متن مخصوصا محتواهای طولانی خسته نمی کند و علاوه بر بهبود رتبه سایت در SERP در Google Image نیز ارتقاء پیدا می کنید. البته باید توجه کنید که تصاویر باعث کند شدن لود وب سایت نشوند.
  • URL : بهتر است URL صفحات وب سایت شما حاوی توضیح کوتاهی از محتوای آن بوده و همچنین کلمه کلیدی اصلی را هم داشته باشد و خیلی تأثیر بهتری نسبت به URL هایی دارد که صرفا ترکیبی مبهم از حروف و اعداد دارند. با این کار هم گوگل به شناخت بهتری می رسد و هم کاربران می فهمند که چقدر وب سایت شما مرتبط با موضوع آنهاست و نرخ پرش کمتر می شود.
  • تگ alt تصاویر : موتور جستجوی گوگل تصاویر را نمی بیند و از روی تگ آنها متوجه می شود که عکس شما در مورد چیست و چقدر با متن اطراف خود مطابقت دارد با اینکار رتبه بهتری می گیرید.
  • کلمات کلیدی (Keywords) : واضح ترین بخش سئو داخلی، چگالی کلمات کلیدی و انتخاب کلمات رقابتی و پرسرچ و کلمات کلیدی مرتبط و مناسب با آن هستند تا به خوبی سرچ کاربران را پوشش دهد.
  • سرعت لود سایت : سرعت لود وب سایت باید بالا باشد و معمولا نباید بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد در غیر این صورت نرخ پرش بالاتر رفته و رضایت کاربران کاهش پیدا می کند و جریمه گوگل را در پی خواهد داشت.
  • طراحی سایت ریسپانسیو : از ضروری ترین نکات سئو داخلی از انواع سئو، طراحی سایت به گونه ای است که روی دستگاه های موبایل و تبلت به خوبی لود شده و کاربران مشکلی در دیدن منوها و مطالب سایت نداشته باشند.

با سئو خارجی از انواع سئو می توانید بر روی خارج وب سایت نیز کنترل داشته باشید

با سئو خارجی از انواع سئو می توانید بر روی خارج وب سایت نیز کنترل داشته باشید

۲- سئو خارجی و تکنیک های آن برای بهبود رتبه سایت

سئو خارجی و یا سئو خارج صفحه (Off-page SEO) یکی دیگر از انواع سئو سایت میباشد و شامل همه تکنیک ها و روش هایی می شود که مربوط به خارج از وب سایت است و فقط محدود به لینک سازی نیست. با کمک سئو خارجی، هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران کمک می کنید و کاربران به درک کاملی از اعتبار و میزان ارتباط وب سایت شما با سرچ خودشان می رسند.

هر چقدر در زمینه سئو خارجی وب سایت تلاش بیشتری انجام دهید، برندسازی و اعتبار برند و آگاه سازی مخاطب از فعالیت و کسب و کارتان بیشتر خواهد شد و رتبه وب سایت شما در SERP بهبود پیدا خواهد کرد.

مهمترین موارد سئو خارجی :

  • لینک سازی (Link Building) : لینک سازی حتما باید در سئو خارجی انجام شود تا اعتبار برندتان افزایش پیدا کند که به کمک لینک هایی است که از سایت های معتبر می گیرید و بیشتر هم باید سعی کنید لینک های معتبر از سایت و برندهای شناخته شده در مورد موضوعات و محتواهای با کیفیت دریافت کنید. به تعداد بک لینک های دریافتی فکر نکنید فقط به این فکر باشید که بک لینک با کیفیت و قوی و مرتبط با موضوع سایت خود دریافت کنید.
  • برندسازی (Brand Building) : همه می دانیم که گوگل برای برندها امتیاز ویژه ای قائل است و برندسازی نه تنها باید بخش بزرگتری از استراتژی بازاریابی و سئو شما بلکه باید روشی برای رعایت اصول سئو خارجی نیز باشد تا اعتبار خوبی نزد مخاطب و موتورهای جستجو کسب کنید.
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing) : بازاریابی محتوا شاید در نظر برخی افراد همان تولید محتوا در وب سایت باشد و آن را جزو سئو داخلی قرار دهند اما نوشتن پست مهمان یا انتشار اینفوگرافیک، نظرسنجی و مطالعات علمی، ایبوک ها و غیره که در سایت های دیگر و به کمک رسانه ها تبلیغ کنید و لینک از رده های بالاتر دریافت کنید، نیز بازاریابی محتواست پس جزو سئو خارجی هم هست.
  • رسانه های اجتماعی (Social Media) : تعداد ۹۷% کسانی که در دنیای دیجیتال هستند، در سال ۲۰۲۰ از رسانه های اجتماعی هم استفاده کرده اند و به نوعی می توان گفت یک نوع موتور جستجو برای پیدا کردن مواردی است که کاربران به دنبال آن هستند. در سئو خارجی به عنوان یکی از انواع سئو، از رسانه های اجتماعی به عنوان عامل بهبود رتبه سایت نام برده نشده اما هر چقدر بیشتر در معرض دید باشید و از طریق وب سایت به شبکه های اجتماعی لینک دهید و برعکس، بازدید وب سایت بیشتر شده و رتبه سایت بهبود پیدا می کند.
  • بازاریابی با اینفلوئنسرها (Influencer Marketing) : به کمک اینفلوئنسرها می توانید به برندسازی گسترده تر و ارتباط گرفتن با مخاطبین بیشتر در سطح شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره دست پیدا کرده و با کسب درامد و بازدید بیشتر، به جایگاه بهتری در صفحه اول گوگل دست پیدا کنید.
  • پادکست ( Podcast) : هر روز به تعداد کسانی که به پادکست علاقه مند می شوند افزوده شده و اگر از این نوع محتوا به عنوان سئو خارجی استفاده نکنید فرصت بازاریابی بسیار خوبی را از دست داده اید.
  • نظرات مشتریان (Customer Review) : نظرات مشتریان نقش اساسی در تصمیم سایر کاربران ایفا می کند، مشتریان به این نتیجه می رسند که نظرات آنها مهم است و نقدپذیر هستید و اینکه با برند حرفه ای همکاری دارند. لذا وقتی محصول یا خدماتی را ارائه می کنید از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در سایت های نظرسنجی ثبت نمایند.

سئو تکنیکال و روش های آن برای بهبود رتبه سایت

۱۱ روش طلایی برای سئو تکنیکال

۳- سئو تکنیکال و روش های آن برای بهبود رتبه سایت

یکی از مهمترین انواع سئو سایت، سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) سایت است که اگر وب سایت شما در این قسمت دچار اشکال باشد، روی نتیجه سایر فعالیت های سئو شما نیز اثر منفی خواهد گذاشت ولی خوشبختانه وقتی این موارد را رفع کنید نیازی به چک کردن مجدد نخواهد بود. با توجه به اینکه هدف سئو تکنیکال این است که به جنبه های فنی وب سایت شما می پردازد تا رتبه آنها بهبود پیدا کند و تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکننده رقم بزنید، آن را بخشی از سئو درون صفحه یا درون سایت (On-page SEO) می دانند که با یکدیگر نقش سئو خارج صفحه یا بیرون سایت (Off-page SEO) را تکمیل می کنند.

مهمترین موارد سئو تکنیکال :

برای اینکه اطمینان خاطر داشته باشید تمامی جنبه های وب سایت از لحاظ سئو فنی عملکرد صحیحی دارند باید روش های زیر را انجام دهید:

  • محتواهای سایت باید قابل ایندکس شدن باشند : خزنده های وب، محتواهای جدیدی که در سایت ها گذاشته می شوند را پیدا کرده و با ایندکس کردن، آنها را در معرض دید قرار می دهند و چنانچه صفحه جدیدی ایجاد کنید و مثلا از صفحه اصلی سایت به آن لینک دهید باید کاری کنید که قابل ایندکس شدن باشد. فایل Robots.txt، فایلی است که به موتورهای جستجو می گوید کدام صفحات را می توانند ایندکس کنند و کدام یک را نمی توانند. پس حتما این مورد را چک کنید که URL اشتباهی داخل آن به کار نرفته باشد.
  • استفاده از HTTPS : پروتکل HTTPS اطلاعاتی که بین وب سایت و بازدید کننده منتقل می شود را رمزگذاری می کند و جلوی هک شدن آنها را می گیرد. اگر هنوز از طریق پروتکل HTTP کار می کنید با صرف کمی هزینه، گواهینامه SSL را خریداری کرده و آن را نصب کنید در این صورت در کنار URL خود باید قفل سبز رنگ ببینید. در غیر این صورت علامت قرمز Not Secure را خواهید دید.
  • رفع مشکل محتواهای تکراری : صاحبان وب سایت ها گاهی به اشتباه یا از روی عمد دو محتوای مشابه در سایت خود قرار می دهند یا محتوای مشابه ممکن است در بین چندین سایت وجود داشته باشد که تأثیر بسیار بدی روی تجربه کاربری خواهد گذاشت. پس حتما محتواهای تکراری سایت خود را پیدا کرده و آنها را حذف کنید و یا از طریق ابزارهای آنلاینی که در دسترس هستند، نسخه اصلی یا Canonical را مشخص کنید.
  • نقشه سایت یا Sitemap بسازید : نقشه سایت یکی دیگر از موارد سئو تکنیکال است که در خود کل محتواهای مهم وب سایت شما را جای داده و در اکثر موارد هم فرمت آن XML است. بسیاری از افراد از ما می پرسند که بدون داشتن نقشه سایت هم گوگل می تواند صفحات را پیدا کند ولی این شرکت در سال ۲۰۱۹ رسما اعلام کرده که دومین منبع دسترسی گوگل به URL ها، نقشه سایت است. یکی از دلایل آن این است که صفحات یتیم (Orphan Page) را نشان می دهد که توسط خزنده های وب گوگل قابل شناسایی نیستند.
  • ویژگی HTML Hreflang : یک ویژگی از HTML است که زبان و ویژگی های جغرافیایی یک صفحه وب را مشخص می کند مثلا برای وب سایت هایی با چندین زبان و یا وب سایت هایی که مخاطبین آنها مربوط به نقاط جغرافیایی مختلف هستند، استفاده می شود. اگر از Hreflang استفاده نکنید، گوگل محتوای شما را که مثلا با دو زبان مختلف منتشر شده را محتوای تکراری در نظر گرفته و تنها یکی از آنها را ایندکس می کند. ضمنا با این ویژگی، هر رتبه ای که صفحه وب با زبان انگلیسی گرفته باشد، تمام آن امتیازها برای همان صفحه سایت مثلا با زبان ترکی هم لحاظ می شود و در گوگل در آن کشور رتبه بالایی می گیرد.
  • ریدایرکت کردن HTTP به HTTPS : گاهی اوقات شما نسخه HTTPS گرفته اید ولی برای بازدید کنندگان شما نسخه HTTP در دسترس است که اگر به طور اتوماتیک به نسخه HTTPS منتقل نشود باید از ریدایرکت ۳۰۱ (ریدایرکت دائمی) استفاده کنید. برای انجام این کار هم باید یک کد دستوری به فایل .htaccess اضافه کنید. ولی اگر سایت شما روی پلتفرم وردپرس راه اندازی شده کار خیلی راحتی دارید و تنها کافیست در بخش تنظیمات، آدرس وردپرس و آدرس سایت را به HTTPS تغییر دهید.
  • نشانه گذاری اسکیما برای ریچ اسنیپت (Rich snippet) : ریچ اسنیپت بخشی با اطلاعات اضافه در نتایج سرچ گوگل است که زیر عنوان، توضیحات متا و URL وب سایت نمایش داده می شود که حتی در افزایش نرخ کلیک یا CTR هم مؤثر است و این مورد تنها زمانی رخ می دهد که از نشانه گذاری اسکیما (Schema) استفاده کرده باشید. در این صورت به شکل یک عکس کوچک نشان داده خواهد شد که حتی به موتورهای جستجو هم کمک می کند به درک بهتری از محتوای وب سایت شما برسند و در نتایج مرتبط بیشتری آن را برای کاربران به نمایش بگذارند.
  • رفع مشکل صفحات یتیم : صفحات یتیم یا Orphaned Pages به صفحاتی گفته می شود که از سایر صفحات وب سایت شما که قابل سرچ توسط خزنده های وب هستند، هیچ لینک داخلی دریافت نکرده اند و در نتیجه امکان ایندکس شدن هم ندارند که با سایت مپ یا نقشه سایت (sitemap) رفع می شود.
  • سرعت لود صفحات : صفحاتی که لود آنها بیشتر از ۳ ثانیه باشند، نرخ پرش بالایی پیدا می کنند و تجربه کاربری را خراب خواهند کرد و گوگل نیز بر همین اساس رتبه بندی می کند. شما می توانید به کمک ابزار Pagespeed Insights گوگل مشکلاتی که باعث کند شدن وب سایت شما شده اند را پیدا کنید. البته خودتان هم می توانید نصب پلاگین مثل WP Rocket و WP Super Cache برای وب سایت های مبتنی بر پلتفرم وردپرس این مشکل را رفع کنید. ضمنا با کاهش حجم فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت، استفاده از CDN و کاهش حجم تصاویر وب سایت بدون آسیب به کیفیت آنها، سرعت لود وب سایت خود را افزایش دهید.
  • از اسکیما برای افزایش احتمال قرارگیری گراف دانش برای وب سایت خود استفاده کنید : گراف دانش یا Knowledge Graph بخشی است که در صفحه نتایج سرچ گوگل یا SERP نشان داده می شود که در سمت راست است و مجموعه ای از اطلاعات مرتبط در مورد موضوع سرچ شده است. استفاده از پلاگین های معروف وردپرس مثل Yoast و RankMath امکان اضافه شدن گراف دانش را می دهند. معمولا هم باید صفحه اصلی، صفحه تماس با ما و درباره ما را به این قسمت اضافه کنید.
  • از NoFollow کردن لینک های داخلی پرهیز کنید : آخرین مورد مهم در مورد سئو تکنیکال به عنوان یکی از ارکان بسیار مهم در انواع سئو، پرهیز از NoFollow کردن لینک های داخلی است چون لینک های NoFollow معمولا برای نشان دار کردن لینک ها استفاده می شود که شما آنها را تأیید نمی کنید و به همین دلیل اصلا نباید برای لینک های داخلی استفاده شوند که برخی از صاحبان وب سایت ها به اشتباه از این کار برای ایندکس نشدن برخی از صفحات سایت استفاده می کنند در صورتی که انجام این کار ضرر زیادی دارد و صفحه سایت را به صفحه یتیم تبدیل می کند.

سئو تضمین دروغی بزرگ با روش سئو کلاه سیاه - انواع سئو

سئو کلاه سیاه از انواع سئو خطرناک و مضر برای وب سایت هاست

۴- سئو کلاه سیاه و انواع تکنیک های خطرناک آن

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) از انواع سئو وب سایت که اگر نتایج خوبی هم برای وب سایت داشته باشد (خیلی بعید است!) بسیار کوتاه مدت هستند و چون روش های آن کاملا خلاف قوانین و روش های تأیید شده گوگل هستند، جریمه سنگین گوگل را در پی خواهد داشت.

در این قسمت قصد داریم با معرفی و توضیح مختصر هر کدام از تکنیک های آن به شما هشدار دهیم که کدام موارد جزو سئو کلاه سیاه هستند و از انجام آنها صرف نظر کنید:

مهمترین موارد سئو کلاه سیاه :

  • کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) : از روش های قدیمی و منسوخی که در انواع سئو شاهد بکارگیری آن بودیم، کیورد استافینگ است که با معرفی الگوریتم ها و آپدیت سازی آنها، در دسته سئو کلاه سیاه قرار گرفت که به معنای تکرار بیش از یک یا چند کلمه کلیدی در طول متن است که کیفیت محتوا را هم به شدت کاهش میدهد.
  • بهینه سازی بیش از حد متن alt : مشابه با کیورد استافینگ ولی این بار برای توضیح زیر تصاویر است که به جای توضیح مفید سعی می شود از یکسری کلمات و ارقام تکراری زیاد استفاده گردد در صورتی که باید هدف کمک به خزنده های وب و کسانی باشد که دچار اختلال بینایی هستند و از صفحه خوان استفاده می کنند.
  • بهینه سازی بیش از حد عناوین : به تکرار و استفاده زیاد کلمات کلیدی اصلی در تمامی عناوین گفته می شود.
  • محتوای تکراری و کپی برداری شده : روشی بسیار ساده برای درج مطلب که هیچ کمکی به کاربر برای دریافت مطالب جدید نمی کند و تجربه کاربری را خراب می کند و از طرفی نیز خزنده های وب به سرعت متوجه آن می شوند و جریمه شدن وب سایت را در پی خواهد داشت.
  • مخفی کاری (Cloaking) : در این روش از متن alt متفاوت از محتوای اصلی استفاده می شود تا در نتایج سرچ رتبه بالاتری به سایت داده شود و کاربر نیز گول بخورد و روی لینک وب سایت کلیک کند ولی موقعی که وارد سایت می گردد با مطلبی متفاوت روبرو شود.
  • ریدایرکت ۳۰۱ غیر قانونی : ریدایرکت ۳۰۱ برای مواقعی که آدرس یا نام دامنه قبلی تغییر کرده باشد یا به هر دلیلی مطلب یا صفحه مورد نظر پاک شده باشد مشکلی ندارد اما گاهی اوقات از این روش برای منتقل کردن کاربر از یک صفحه که مدنظرشان بوده به صفحه دیگری استفاده می شود تا با بازدید زیاد رتبه آن بهبود پیدا کند که با این کار نرخ پرش زیادتر می شود.
  • محتوایی بی کیفیت : محتواهایی که جامع و کامل نیستند، کپی برداری شدند، رنگ کلمات با رنگ پس زمینه یکسان است تا مطلب متفاوتی نوشته شود و غیره که همگی باعث می شوند کاربران اصلا از متن مورد نظر رضایت نداشته باشند مصداق محتوای بی کیفیت یا Poor Quality هستند.
  • خرید لینک (Paid Links) : از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه، خرید لینک است که به محض متوجه شدن گوگل سایت خریدار و فروشنده به شدت جریمه خواهند شد چون دریافت لینک بدون هیچ تلاش و زحمتی به دست آمده و ارگانیک نیست. اگر هم اطلاع نداشتید از ابزار disavow link tool استفاده نمایید تا حذف شوند.
  • سئو منفی (Negative SEO) : برخی افراد وارد وب سایت های رقیب می شوند و همراه با کارمندان خود نظرات منفی و امتیازات بسیار کمی به محصولات و خدمات آنها می دهند و نظرات منفی ثبت می کنند که در صورت مشخص شدن و ریپورت شدن وب سایت، جریمه سنگینی خواهد داشت.
  • شبکه وبلاگ اختصاصی (PBN) : در این روش از سئو کلاه سیاه که شبیه به مزرعه لینک (Link Farm) از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد، در صفحه وب سایت لینک های زیاد و متن خیلی کمی وجود دارد با این تفاوت که با کلیک بر روی یک لینک فقط به وب سایت معلوم شده منتقل می گردید و ارتباطی بین آنها نیست. حتی برخی افراد چندین دامنه منقضی شده با قیمت خیلی کم خریداری می کنند و در داخل آنها به وب سایت خود لینک می دهند تا رتبه سایت بهتر شود.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر - انواع سئو

سئو کلاه خاکستری در دسته انواع سئو که تکیه کردن به تکنیک های آن بسیار ریسکی است

۵- سئو کلاه خاکستری و انواع تکنیک های هشدار دهنده آن

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) از انواع سئو وب سایت محسوب می شود که عمدتا دو تعریف کلی از آن بیان می شود. برخی افراد معتقدند که سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سفید و سیاه است اما برخی افراد معتقدند که روش های این مدل از انواع سئو هنوز به طور کامل مثل سئو کلاه سفید تأیید نشده و هنوز هم طبق آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل در دسته تکنیک های سئو کلاه سیاه قرار نگرفته است اما چون نتایج این کار مقطعی است و ممکن است هر لحظه گزارش داده شوید یا به عنوان سئو کلاه سیاه گزارش داده شوند شدیدا توصیه می کنیم که از انجام آنها خودداری کنید.

مهمترین موارد سئو کلاه خاکستری :

  • خرید دامنه های قدیمی (Purchasing Old Domains) : برخی افراد دامنه وب سایت هایی که مدت زمان طولانی از آنها استفاده نشده یا صاحب آن استفاده زیادی از آنها نمی کند و مرتبط با فعالیت خودشان هستند را صرفا خریداری می کنند تا از داخل آنها به وب سایت خود لینک دهند.
  • ساخت حساب های کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی (Fake Social Accounts) : این مدل از سئو کلاه خاکستری یعنی افراد حساب های کاربری متعددی درست کنند و از داخل آنها به وب سایت و حساب کاربری اصلی لینک بدهند.
  • خرید فالوور (Purchasing Followers) : خرید فالوور دروغین در شبکه های اجتماعی فقط به این منظور که شهرت و اعتبار کاذب زیادی دارند تا بینندگان را گول بزنند. روشی است که اگر گزارش داده شود جریمه سنگین گوگل را شامل خواهد شد. با این حال فالوورهای دروغینی که توسط برخی ابزارها خریداری می شوند اکثرا بدون داشتن عکس در پروفایل بوده یا هیچ پستی ندارند یا مدت زمان زیادی غیر فعال بوده اند که از این طریق می توان تشخیص داد.
  • کلیک روی مطالب با IP های گوناگون : معیار بازدید از یک وب سایت یا صفحه، شمارش IPهای یونیک است و به همین دلیل برخی افراد از تمامی پرسنل خود می خواهند که هر یک با IP خود و از طریق تغییر IP به بازدید تمامی صفحات وب سایت بپردازند و امتیازدهی کنند.
  • درج کلمات کلیدی فقط در عناوین : برخی از وب سایت هایی که فقط کلمات کلیدی را داخل عناوین می گذارند ولی داخل متن از آن استفاده نمی کنند، مصداق این کار هستند که کیفیت محتوا را هم پایین می آورند.
  • طعمه کلیکی (Click Bait) : در این شیوه تبلیغات دروغین قرار داده می شود تا کاربران با کلیک بر روی آن وارد وب سایتی شوند که هیچ ارتباطی با تبلیغ اولیه نداشته است.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر - انواع سئو

سئو کلاه سفید از انواع سئو که کاملا مورد تأیید گوگل بوده و اساس فعالیت های یاس وب را تشکیل می دهد

۶- سئو کلاه سفید و تکنیک هایی که حمایت ۱۰۰% گوگل را دارند!

سئو کلاه سفید (White Hat SEO) به کلیه روش و تکنیک هایی گفته می شود که مورد حمایت ۱۰۰% الگوریتم های مختلف گوگل هستند و به کمک آنها می توانید به جایگاه بسیار خوبی در صفحه اول گوگل دست پیدا کنید:

برخی از مهمترین موارد سئو کلاه سفید :

  • طراحی سایت ریسپانسیو : برای اینکه وب سایت روی موبایل و تبلت به خوبی لود شود.
  • چگالی کلمات کلیدی : چگالی بین ۱ تا ۲% کلمات کلیدی هم به خزنده های وب کمک می کند تا بفهمند مطلب شما در مورد چیست و هم اینکه مصداق کیورد استافینگ نیست تا به خوبی پیرامون کلمه کلیدی مدنظر رتبه خوبی بگیرید.
  • تولید محتوای با کیفیت : محتوای جامع و کامل، یونیک و مفیدی که کاربران از مطالعه آن رضایت کامل داشته باشند و نرخ پرش را پایین بیاورد. ضمنا باید سعی کنید علاوه بر متن از محتوای صوتی و تصویری هم استفاده نمایید.
  • دریافت لینک معتبر : اگر برندسازی موفقی انجام دهید و اعتبار کافی کسب کنید لینک های با کیفیت نیز از وب سایت های معتبر خواهید گرفت و نیاز به خرید لینک نخواهید داشت.
  • افزایش سرعت سایت : باید کاری کنید که وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن لود شود که روش های مختلفی در این زمینه وجود دارند.جهت بهره مند شدن از این امکان میتوانید وارد لینک خدمات سئو سایت شوید و در بخش مشاوره و درخواست خدمات سئو سایت درخواست خدمات تکی سئو سایت نمایید.

سئو کلاه سفید یکی از گسترده ترین انواع سئو سایت محسوب می شود و به کلیه روش هایی که به کمک آنها بتوانید تجربه کاربری یا UX و رضایت کاربران را افزایش دهید، مورد تأیید الگوریتم های گوگل نیز خواهید بود و رتبه بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.

هزینه ارائه خدمات سئو سایت

هزینه سئو سایت یکی از چالش‌برانگیزترین سوالاتی است که همواره توسط کارفرمایان مطرح می‌شود. در واقع وب سایت های نوپای زیادی وجود دارند که حتی منبع درآمد آنچنانی ندارند. اما میخواهند از طریق دریافت خدمات سئو سایت به جایگاه مطلوب در فهرست نتایج گوگل برسند. دغدغه اصلی این قشر از دنیای مجازی دقیقاً همین موضوع قیمت سئو یا هزینه ای است که باید برای این کار در نظر بگیرند. در ارتباط با این موضوع چندین المان مهم وجود دارد که در قسمت ذیل به شرح آن ها می پردازیم.

  • ارائه خدمات سئو سایت بر اساس تعداد کلمات کلیدی

زمانی که شما فعالیت آنلاین را در دنیای مجازی شروع میکنید یکسری از محصولات شما میزان سرچ بسیار بالایی دارد. طبیعتاً این محصولات در قالب کلمات کلیدی تعریف می شوند. به عنوان مثال “خرید موبایل” یک کلمه کلیدی محسوب می شود که میزان سرچ وسیعی دارد. کسب رتبه در این قبیل کلمات کلیدی به جهت سنگین بودن پروژه به طور مستقیم بر روی هزینه تاثیر می گذارد. از طرفی هرچقدر تعداد این کلمات افزایش یابد نیاز به انرژی و صرف زمان بیشتری است که باز هم تغییراتی را در قیمت نهایی ایجاد می کند.

  • ارزیابی رقبا

یک سئوکار حرفه ای زمانی که پروژه سئو را دریافت می کند با توجه به حیطه کاری شما به ارزیابی رقبا می پردازد. هرچقدر رقیبان در حوزه فعالیتی شما بیشتر باشند طبیعتاً سئو سایت مورد نظر و همچنین کسب رتبه سنگین تر خواهد بود. در واقع سئوکاران باید تکنیک ها و اقدامات هوشمندانه بسیار گسترده‌تری را پیش بگیرند تا بتوانند حجم بالای رقبا را پشت سر بگذارند. در چنین شرایطی ارزیابی رقبا از المان هایی است که می تواند منجر به نوسان در قیمت سئو سایت شود.

  • موقعیت فعلی وب سایت هر فهرست نتایج گوگل

اگر وب سایت شما دارای سن دامنه طولانی مدت می باشد و قبلاً یکسری فعالیت ها را در حوزه سئو و کسب رتبه انجام داده اید روند کار می‌تواند به نسبت ساده تر باشد. اما اگر وب سایت شما در جایگاه به شدت پایین قرار دارد می‌تواند به دلایل متعدد نظیر کسب نمره منفی، عدم رعایت قواعد سئو و مواردی از این قبیل باشد که جبران آن برای سئوکار جدید سخت تر خواهد بود. در نتیجه موقعیت فعلی وب سایت نیز می‌تواند یکی از المان های تعیین کننده هزینه نهایی باشد.

  • سرمایه گذاری روی سئو محتوا

سئو محتوای سایت فوق العاده اهمیت دارد. این محتوا هم می تواند در داخل سایت سئو شود و همین که به عنوان یک رپورتاژ در وب سایت های دیگر قرار بگیرند. در شروع کار حجم محتوای مناسب برای کسب نتیجه مطلوب با توجه به جایگاه وبسایت به کارفرما ارائه می شوند. طبیعتاً افزایش حجم سئوی محتوا بخش زیادی از هزینه نهایی را در بر میگیرد.

یاس وب، تیم مهندسی برتر در زمینه بهینه سازی وب سایت

تیم یاس وب با سابقه درخشان در همکاری با وب سایت های معتبر و طراحی وب سایت آنها و بکارگیری تکنیک های مجاز سئو که مطابق با الگوریتم و دستورالعمل های گوگل هستند و اصول طراحی حرفه ای، توانسته همیشه رضایت کاربران را دریافت کند و حتی قبل از شروع کار، مشاوره رایگان نیز به مشتریان بدهد. یاس وب شهرت و اعتبار خود را در گرو ارائه خدمات گسترده با حداقل قیمت ممکن می داند تا مشتری رضایت کامل از این نوع خدمات داشته باشد. جهت استفاده از این سرویس بر روی لینک خدمات سئو سایت کلیک کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *